Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Leker lite med tanken att komplettera höet som ingår i stallhyran med horsehage istället för lusern... Är lite nyfiken på värden på det...
Svar
5
· Visningar
745
Senast: amalia
·
P
Foder & Strö Går det att lägga betfor i blöt nästan 1 dygn innan hästen skall ha det eller blir det dåligt då? Är det i såna fall bättre att ha det...
Svar
4
· Visningar
798
Senast: Idasagare
·
Hästvård Min häst har plötsligt kliat av sig all man och jag har nu bestämt mig för att skicka in analys på det lilla tagel han har kvar för att...
Svar
7
· Visningar
1 577
Senast: Yrja
·
A
Foder & Strö Såg ett analysresultat där det stod "smb rp för idisslare och häst" och blev lite fundersam - brukar inte det vara olika smältbarhet för...
Svar
6
· Visningar
1 257
S
Foder & Strö Hej alla! Jag har en sån enorm hästlängtan och har börjat räkna på de ekonomiska möjligheterna att skaffa häst. Har väldigt dålig...
Svar
11
· Visningar
986
Senast: HannaZ
·
D
Hästvård Hästens bakben har (enligt mig) sett dåligt ut, hon har haft sår som behandlats med jodopax samt hästsalva mot flugor. Och så för 1.5...
Svar
4
· Visningar
839
Senast: dorisdoris
·
Hästvård Vad är skillnaden? Ja jag vet ju hur de olika skorna ser ut såklart, men liksom vad är poängen med sidokappor? Hade en hovalagare ute...
Svar
1
· Visningar
1 229
Senast: vdb
·
S
Hästvård kan en häst bli halt av en sadel på ryggen. Ja om den skulle ligga fel eller så. Eller inte blivit omstoppad på ett bra tag.
Svar
12
· Visningar
2 084
Senast: jennis
·
Hästvård Vad ska man göra åt att hästen är uppdragen i buken? Jag vet verkligen inte vad det beror på! Det är en shettis som jag bara haft ett...
Svar
2
· Visningar
990
Senast: Tinen
·
B
Foder & Strö Travhäst som ska träna och tävla (sju år, nu skadad, men under igångsättning). Vad skulle ni hellre ge? Hästen i fråga är tunn och...
Svar
7
· Visningar
1 871
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Har bara koll på smrp och energin dock. Är ganska dålig på dessa siffror och vad som är bra och dåligt måste jag erkänna :o så jag...
Svar
6
· Visningar
811
I
Foder & Strö Det har jag funderat på ett tag, alla säger nämligen olika! :confused: Vår fjordhäst är riktigt glupsk, så bara några minuter efter...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 836
Senast: blissare
·
Hästvård Hur gamla har era hästar varit första gången ni har raspat tänderna? Har ni väntat till ni har fått prolem eller börjarna ni med...
Svar
2
· Visningar
743
Senast: linafina
·
U
Hästvård måste man göra veterinärbesiktning när man skaffar passet?
Svar
2
· Visningar
674
Senast: annabella
·
A
Foder & Strö någon som använder det till sin häst (hur är det??) och hur mkt kostar det???
Svar
1
· Visningar
649
Senast: amalia
·
Foder & Strö Fick tipset om att ge lilla Mössan alger, att det skulle vara bra när hon växer.. Är av den "gamla" skolan, så jag har ingen som helst...
Svar
4
· Visningar
1 077
Senast: poloplayer
·
S
Hästvård har nu behandlat mitt sto två ggr för en översträckning i kotsenskidan.. hon är inte halt men hade första gången hårda och vätskefyllda...
Svar
4
· Visningar
8 138
Senast: Thera
·
Foder & Strö Vad och hur mycket vågar man/är lämpligt att ge ett digivande fölsto (shetland) nu? Har tidigare aldrig behövt tillskottsfodra men den...
Svar
5
· Visningar
932
T
Hästvård Min häst har fått styngflugeägg på sig... vad gör man? När ska man avmaska. Hur skadligt är detta för hästen? Vad avmaskar man med...
Svar
4
· Visningar
1 037
Senast: Mynta2
·
B
Hästvård vad bör ingå i ett stallapotek ? och vad ska man andvända det till ? tacksam för svar !
Svar
2
· Visningar
627
Senast: Biba
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama