Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Nu har den då äntligen kommit, FLexijointen. Jag öppnade igår och tyckte att det luktade :eek: och hoppades att det inte var min hästs...
Svar
7
· Visningar
1 306
Senast: Huntress
·
Hästvård Hur låter det att ha sama massör till sig själv som till sin häst? inte så fel va? ;) men var i hela friden hittar man någon som...
Svar
6
· Visningar
1 036
Senast: Huntress
·
Foder & Strö Hej undrar hur mycket energi, protein och stärkelse kornkross innehåller.
Svar
1
· Visningar
1 448
Hästvård Hur är det med färgen på fästingen? Det finns ju 2 sorter: 1 svart och en röd aktig? Är det så att den svarta inte bär på någon sjukdom...
Svar
7
· Visningar
1 056
Senast: Mynta2
·
T
Foder & Strö Har postat en tråd lite längre ner. MSM kanske inte många använder men Djävulsklo använder flera. Tävlar ni när ni använder detta...
Svar
9
· Visningar
3 378
Senast: kicki71
·
P
Foder & Strö Skulle vilja ha lite åsikter om ett par frågeställningar runt TS-halten på hösilage samt de konsekvenser olika TS-halter får på övriga...
2
Svar
26
· Visningar
2 797
Senast: TomasN
·
S
Hästvård Vill bara berätta att här nere i Skåne härjar Erlichia, så får hästen fång, ödem, hältor så kan det vara en bra sak att ta blodprov...
Svar
3
· Visningar
1 161
Senast: javill
·
Hästvård På de 3 veckorna hon har varit i Sverige har hon lyckats få klåda i man och svans plus rejäl mugg. Frågan är om magen är helt kaputt...
Svar
12
· Visningar
1 413
Foder & Strö Någon som vet vad det kostar för en hink ungefär? Hittar inget pris på hemsidan och tänkte svänga förbi och handla det senare idag... /C
Svar
2
· Visningar
640
Senast: 95johsv
·
O
Hästvård skall inte de vara anställda av Jordburksverket, eller kan en "vanlig privat veterinär" också vara distriktsveterinär?
Svar
10
· Visningar
1 232
Senast: Olinda
·
Foder & Strö Är det någon som har erfarenhet av hur "greenguardkopian" från Wi**ab funkar? Den i textil (finns på deras hemsida under Häst-...
Svar
2
· Visningar
1 250
Senast: Lydia
·
Foder & Strö Med fortsättning på Glucosamintråden,huruvida det fungerar med glucosamin eller inte är det väl delade meningar om men ni som ger och...
Svar
10
· Visningar
1 180
Senast: Alanis
·
S
Hästvård om jag släpper min ponny på ett bete på ca 1 1/2 tunnland med mkt gräs ej klippt detta året,är det dtor chans för fång då?? hon hade...
2
Svar
24
· Visningar
1 965
Senast: Gullan86
·
L
Hästvård Jag har en fråga. Får en veterinär/veterinärstation vägra att komma ut och behandla min häst + att göra konturdiagrammet till...
Svar
7
· Visningar
1 312
Senast: HelenaHandberg
·
V
Foder & Strö Läste en intressant artikel angående hästars välfärdssjukdomar till följd av felaktig utfodring. Dagens hästar blir allt fetare och...
Svar
4
· Visningar
946
Senast: AnnaKarinA
·
A
Hästvård hur gammal ska hästen vara när man går över från var 4:e vecka till 6-8 vecka? Min tös är nu 1½ och de jar gått 4 veckor, alltså dags...
Svar
3
· Visningar
816
Senast: Tiggertjejen
·
H
Foder & Strö Har en diskussion med en tjej nu som anser att man kan genom att smaka på höet avgöra om det är bra eller dåligt? Tycker själv det...
Svar
5
· Visningar
882
Senast: haringenfantasi_
·
Foder & Strö Hur mycket soja kan man ge per dag utan att hästen mår dåligt av det? Tycker hästen det är gott med soja? Är det något annat man bör...
Svar
7
· Visningar
871
Foder & Strö Skal nå til Sverige for å handle foder! Det er jo litt billigere på den siden... :smirk: . Men hva selger de? Har de bare Kraffts sortiment?
Svar
1
· Visningar
633
Senast: Anja586
·
Hästvård I går när jag kom till stallet så var ena bakbenet svullet på pålle. Han var inte så jättepigg på att gå in trots regnet. :) Hur som...
Svar
9
· Visningar
943
Senast: Bubben91
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama