Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag ska ju till och inreda f.d grishuset ( :p ) i vårt nya hus till stall, nu har jag dock lite funderingar kring hagen.. Vi har en...
Svar
5
· Visningar
847
Senast: Bubben91
·
Hästvård Ibland så rinner det vitt snor ur "snoken" på min häst efter ridturerna.Inte varje gång men ibland. Han är pigg och glad annars och har...
Svar
10
· Visningar
994
Senast: Tomaten
·
Foder & Strö Någon här som har provat provat Hippo Lusern?
Svar
16
· Visningar
1 966
·
Hästvård Min kompis har ett fyra årigt sto som på tre års testn i sitt protokoll fick anmärkningen att hon hade paralell förskjuting på fram...
Svar
17
· Visningar
2 736
Senast: Moheed
·
Foder & Strö Vad är skillnaden?veterinären sa till mig att ge min spinkiga pålle det. vad har ni för erfarenheter av dessa två? Tacksam för svar
Svar
6
· Visningar
1 104
·
Hästvård De flesta verkar ha sina BoT under sallbandage. Men finns det egentligen någonting som hindrar att ha dem som padd under träningslindor...
Svar
9
· Visningar
3 321
Senast: jea78
·
A
Foder & Strö Min häst ska gå på bete till sista augusti och sedan stallas hon in, ska då få hösilage som är skördat på ängar som ligger i direkt...
Svar
4
· Visningar
769
Senast: aurian
·
S
Foder & Strö vilka tillskott behöver man ge hästar som käkar enbart hö? inte hårt arbetande alltså. vilka näringsämnen osv behöver hästen få i sej...
Svar
1
· Visningar
709
Senast: _husmusen_
·
K
Foder & Strö Hei! Vet noen om det blir solgt speedi beet fôr i Värmland el. Västra Götaland noe sted? Forhandlere av Eggermann i samme område...
Svar
1
· Visningar
899
Senast: Fialotta999
·
A
Foder & Strö Krafft foder blir alldeles för dyrt för min plånbok med ett fullblod som ska äta hur mycket som helst! vad finns det för andra foder som...
Svar
7
· Visningar
917
Senast: Smulan75
·
C
Foder & Strö Skulle ni vilja vara så snälla och berätta för mig vad samtliga Hippofoder kostar per kg. Funderar på att byta från Kr*fft till Hippo...
Svar
13
· Visningar
1 701
Senast: Olinda
·
Hästvård Vad tror ni? Kan jag andas ut? Min häst har haft fång i en mild variant för 4½ vecka sedan. Verkade honom kort i tån och det gick...
Svar
4
· Visningar
1 066
Senast: 95johsv
·
F
Hästvård Hämtade min tvååring från hagen nu på kvällen och då var han jätte halt på ena frambenet, svullen upp till knäna på båda frambenen...
Svar
2
· Visningar
863
Senast: splash
·
Hästvård Är det möjligt att hästen reagerar på ett möjligt sömstick 2 dagar efter själva skoningen, eller borde det om det var det funnits...
Svar
3
· Visningar
1 863
Senast: vdb
·
M
Hästvård Vad får det för följder av en häst som är lite, lite X-bent?
Svar
5
· Visningar
2 345
Senast: Pinge
·
Foder & Strö Så hög som möjligt eller så låg som möjligt? Jag hittade en annons där det stod ts halt 74% är det bra eller dåligt? Inga andra värden...
Svar
1
· Visningar
680
Senast: Pressarn
·
O
Hästvård Min syster har missat att vaccinera sin häst med flera månader. Hon har haft mycket att göra och hennes skogsmulle häst har bara fått...
Svar
5
· Visningar
681
Senast: villi
·
Hästvård äre någon som vet om fyraess hästliniment är bra?? lr vet ni nått annat som ni använder?? :D skulle bli jätte glad av svar
Svar
3
· Visningar
1 579
Senast: Mjola
·
Hästvård En häst som plötsligt blir tvärhalt på ett framben – ungefär 2-3 gradigt halt utan böjprov. Ingen synlig svullnad och ingen direkt värme...
Svar
18
· Visningar
3 492
Senast: vingklippt
·
Hästvård ...vad kan det vara? Hittade pållan i hagen idag, lite segare än vanligt men annars normal. Det enda jag reagerade på var att hon...
Svar
6
· Visningar
1 369
Senast: istapp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama