Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Hästvård Detta är min historia. Jag hyr in mig i ett stall, där finns ett så fint sto, önskar att hon vore min :love: till problemet...
Svar
11
· Visningar
1 203
Senast: islands_lover
·
L
Hästvård Mitt 14 åriga fullblod fick för drygt 3 veckor sen ett sår på vän bakhas, det va inte så farligt sår men dan efter svullnade hon upp och...
Svar
3
· Visningar
2 209
Senast: Linabebis
·
T
Hästvård Hej! är det någon som kan berätta lite mer om just hålvägg i hoven? Påverkar detta ridningen på ngt sätt? Kan hästen bli skadad utav...
Svar
3
· Visningar
864
Senast: Shettisar
·
T
Hästvård jag har precis köpt häst för första gången i mitt liv efter 30 år av längtan, och jag är överlycklig... :banana: Jag märker...
Svar
8
· Visningar
980
Senast: Panter
·
T
Hästvård Ang försäljning av häst. jag skall sälja min ena 3 åring och funderar nu på om jag skall lämna till ett försäljningsstall. Så till min...
Svar
1
· Visningar
1 156
Hästvård Vet om inte denna tråden hamnat rätt. Vill veta lite om nackdelarna med en överbyggd häst (om det är några)? Vad kan dom få svårt...
Svar
3
· Visningar
777
Senast: krambanan
·
M
Foder & Strö Spelar det nån roll om man ger rapsolja eller majsolja?? Vad ger den ena resp. den andra. Jag är ute efter mera hull utan att hästen...
2
Svar
38
· Visningar
8 609
Senast: emma74
·
Hästvård Någon som vet nån bra sida på nätet där man kan hitta bilder + de svenska namnen på hästens alla muskler?
Svar
3
· Visningar
821
Senast: Veronika
·
Hästvård Finns det några risker med att ha unghingst o dräktigt sto i samma hage? Har en unghingst som kommer hem från betet nu till hösten och...
Svar
4
· Visningar
1 043
Senast: Veronika
·
C
Hästvård Nån som vet vad som kan vara orsaken till att det knäpper till när jag lyfter bakhoven på min ena häst. Han veterinärbesiktigades i...
Svar
5
· Visningar
858
Senast: _Runaway_
·
S
Foder & Strö Ger min häst i princip fri tillgång på hackat strå. Han har fått lite olika sorter över sommaren, styr inte det själv utan det köps in...
Svar
3
· Visningar
895
Senast: mirage
·
Hästvård Någon som masserar sin häst med en "blå bläckfisk"? Hur gör ni då, för rörelser mm...
Svar
5
· Visningar
1 826
Senast: space_cowgirl
·
O
Foder & Strö Jag har använt Krafft i typ hundra år och funderar nu på att gå över till Hippofoder, är det någon som använder deta och vet vilken...
Svar
9
· Visningar
1 170
Senast: Olinda
·
Hästvård är det någon som har erfarenhet eller någon åsikt om karprygg? Jag har en 13 årig hbl valack efter Anart-Parant som har tydlig karprygg...
Svar
4
· Visningar
2 326
Senast: Zandrah
·
T
Foder & Strö Vad behöver en gammal häst som inte lägger på sig så bra... Hög Smb.proteinhalt i hösilaget eller hög Energi MJ i hösilaget ?? Eller...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: mirage
·
Hästvård Jag startar en ny tråd i ämnet för att förhoppningsvis slippa fler beskyllningar om att skita i djurskyddet bara för att jag försöker...
2
Svar
38
· Visningar
5 483
Senast: Fille
·
Foder & Strö Är det någon som vet cirka pris på fibergi super-g??? Tack på förhand!
Svar
5
· Visningar
747
Senast: fleur
·
Hästvård Min häst har varit lite hovöm på grusväg sedan jag köpte henne (ca 1 år sedan), men blivit ännu mer nu efter fånganfallet (3/7). Jag...
Svar
4
· Visningar
1 506
Hästvård Stämmer detta: Mitt föl har två vita halvstrumpor bak. Blir förkortningen på dessa, vt halvstr bf. Eller hur blir det? Malin
Svar
1
· Visningar
606
Hästvård Jag tycks ha tappat huvudet nånstans och har glömt bort: hur lång tid ska det gå mellan 2:a och 3:e sprutan? Och hur långt får det vara...
Svar
6
· Visningar
883
Senast: Mr_right
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama