Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Hästvård ...kring en grej jag såg hos en uppfödare med hingstar.Är det vanligt att dom drar in" pungkulorna??hingstägaren sa att vissa gör d för...
Svar
9
· Visningar
942
Senast: gylle
·
Hästvård Hästen rusade runt som F*N i hagen igår och brallade. När jag tog in honom hade han ett litet sår på utsidan av senan vä fram. Fick dra...
Svar
4
· Visningar
1 722
Senast: Lejonelle
·
J
Foder & Strö Hej.. Jag är dansk, bor dock i Sverige och jag har et problem me att hitta vanlige betpellets uten sockar ... inte befor... JAg har...
Svar
4
· Visningar
1 222
Senast: Korven
·
Foder & Strö När börjar man öka fodret för dräktigt sto? Visst är det vid 7 månaders dräktighet eller? Kommer inte ihåg trots alla år på stuterier...
Svar
1
· Visningar
502
Senast: gejsa
·
Hästvård Jag har länge varit ute efter rätt häst men inte funnit det jag sökt men så va jag och provred en valack e.Bernstein häromdagen och...
Svar
15
· Visningar
4 699
Senast: Lejonelle
·
H
Hästvård Sitter hemma och funderar på vilken skillnad det egentligen gör... Själv kyler jag alltid hästens ben efter större ansträngningar och...
Svar
7
· Visningar
1 477
Senast: miamiSwing
·
S
Hästvård Mitt fullblod har under sommarbetet fått ett överben på vänster fram. Det är rätt stort och sitter på insidan strax nedanför knät. Jag...
Svar
10
· Visningar
2 896
Senast: roslagen
·
Hästvård Hur lång tid efter kotledsinflammation red ni tex på ridplan och böjt igen? Och hoppning? Hur trappade ni upp träningen efter att dom...
Svar
3
· Visningar
1 585
Foder & Strö Alltså för hur länge en silagebal får vara öppnad? Kan man inte använda det som är kvar efter 7 dagar om något skulle vara kvar?
Svar
3
· Visningar
764
Senast: gejsa
·
Hästvård jag ledde in henne från hagen precis som vanligt men helt plötsligt så stod hon på knä bakom mig. eftersom jag gick lite framför såg jag...
Svar
2
· Visningar
1 102
Senast: misan
·
M
Foder & Strö Vilka märken är prisvärda om man vill ha bra protein men utan havre i blandningen? Alltså enbart färdigfoder?
Svar
13
· Visningar
1 034
Senast: HelenaHandberg
·
E
Foder & Strö Har hört talas om Müsli men har aldrig stött på det själv. Nu blev jag rekomenderad att köpa det och har inte någon koll. Vad finns...
Svar
3
· Visningar
687
Senast: MiniLi
·
Hästvård Frågor: 1) Hur står sig kyllera effektivitets mässigt i förhållande till kylbalsam/kyllimiment, isbalsam osv.? 2) Kyllera i...
Svar
6
· Visningar
1 955
Senast: Mr_right
·
C
Foder & Strö ni som ger era hästar kopparjärn i maten, av vilken anledning ger ni det? Jag kom nyss på mig själv med att ha fodrat alla mina...
Svar
5
· Visningar
947
Senast: Immer
·
T
Hästvård Vetrinären kom igår och kollade på henne, för hon har hostat jätte mkt de senaste och vi har sagt till vetrinären men han har sagt att...
Svar
7
· Visningar
1 736
Senast: Immer
·
Hästvård Finns det NÅGOT preparat som funkar för att förbättra hovkvalitén? Jag kollar på olika preparat i hästbutiker som lovar runt.. och...
Svar
17
· Visningar
4 224
Senast: malinsky
·
C
Hästvård Hur mkt avmaskar ni era, hur ofta?
Svar
4
· Visningar
672
Senast: Toudi
·
R
Hästvård Någon som prövat med laserbehandling på era hästar?? Isåfall med vilket resultat? och vad tyckte ni?? Vill ha lite erfarenheter.... :)
2
Svar
24
· Visningar
4 489
Senast: svansjö
·
C
Foder & Strö Hade tänkt skicka in en analys från ett parti hö. Har kollat med lite olika företag och kom fram till att Agrilab var billigast. Deras...
Svar
6
· Visningar
2 072
Senast: Coffeaclub
·
Foder & Strö Läste här om någon som gav sin häst biomag,och hade fått väldigt bra resultat i form av en lugnare häst som blivit av med sitt...
Svar
4
· Visningar
1 036
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama