Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Jag har fått tips om att ha i 1 dl rapsolja i fodret 1 gång om dagen för att öka hullet och pigghet. vad tror ni? någon som provat...
2
Svar
37
· Visningar
2 564
Senast: HelenaHandberg
·
W
Foder & Strö Hej, har bara en liten foderfråga. Funderar på att skaffa hast inom de kommande åren och funderar lite på vad ni använder er av och...
Svar
2
· Visningar
1 085
Senast: pinky
·
F
Hästvård Hur kan man vetta om hästen har det? Är det skadligt? Går det behandla?? Tacksam för svar :bow:
2
Svar
28
· Visningar
2 235
Senast: Clintan
·
Hästvård fick jag rekommenderad till min häst av equiterapeut. Någon här som har erfarenhet? berätta!
Svar
18
· Visningar
4 422
Senast: Tess82
·
Foder & Strö Våra hästar går nu på gräs utan kraft foder. Dom kommer att gå på gräs fram till ocktober, november då betet tar slut. Om två veckor ska...
Svar
1
· Visningar
801
Senast: merrymaster
·
Hästvård Hej! På grund av tragiska omständigheter behöver jag inte medicin som hämtades ut i fredags, "Hippotrim,vet" och "fenylbutazon"...
2
Svar
20
· Visningar
3 261
Senast: Gnist
·
C
Foder & Strö Halloj! Hade oturen att få ett hö med endast 16g smrp/kg foder :cry: Måste därför ge en massa protein. Har aldrig testat soja, men...
Svar
11
· Visningar
1 672
Senast: Cesam
·
Hästvård I morgon ska min häst vaccas, och jag vet ju att man bör ta det lite lugnt några dagar efter vaccination, men hur är det, kan jag rida...
Svar
1
· Visningar
925
Senast: Matilda_o_Bonita
·
S
Hästvård Jag har en häst som har fått ett slag på innersidan av sitt bakben. Förmodligen strukit sig själv ute i hagen. Det var ca 3-4 veckor...
Svar
5
· Visningar
998
Senast: Fille
·
M
Hästvård Min 4-åring som går på bete har fått en spark på insidan( emot det andra bakbenet) av hasleden. Han var rejält svullen i början men inte...
Svar
7
· Visningar
1 762
Senast: Oidi_pus
·
N
Hästvård Har hört talas om detta men det är först nu det har drabbat min egen sötnos. Hur får man bort dem och finns det nåt medel som håller...
Svar
14
· Visningar
2 557
Senast: Gullan86
·
R
Foder & Strö Jag bara undrar, vad är skilnaden mellan Hösilage och Ensilage?
Svar
6
· Visningar
943
Hästvård Var iväg och röntgade Cawazakis ben på atg-kliniken i Örebro i måndags, som befarat var det en fraktur på griffelbenet. :cry...
Svar
14
· Visningar
4 378
Senast: FamPont
·
Hästvård Jag måste ju bara fråga en sak som inte för mitt liv kan begripa. Och jag frågar UTAN att lägga i någon som helst värdering. Alla...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 329
Senast: taskmört
·
J
Foder & Strö Hej Jag undrar om någon har erfarenhet av Equiforage och/eller HorseHage? Står i valet och kvalet... Mvh Jeanette
Svar
10
· Visningar
2 585
Senast: Jfrelin
·
S
Foder & Strö I var och varannan foderkammare tycker jag att man ser dessa säckar med fodersalt numera. Behöver en vanlig halvblodshäst som tränas i...
Svar
5
· Visningar
2 098
Senast: Tess82
·
Hästvård ...där det varit sår. Varför blir det så i vissa fall? :confused: Min häst har fått vita strån på nosryggen efter att ha blivit...
Svar
1
· Visningar
618
Senast: pinky
·
Hästvård Jag avmaskade fölis ganska tidigt ca 3 veckor gammal. Lös mage gick inte över. Nu är han lös igen. Kan man avmaska igen så tätt på...
Svar
4
· Visningar
984
Senast: Rotterö
·
A
Hästvård Hitta en "bra" hovslagare? vad ska man tänka på när man rigner runt? ska man fråga om utbildning etc? Vad är det då för...
Svar
7
· Visningar
1 083
Senast: Lavinia
·
T
Foder & Strö Jag har funderat litegrann på detta med foder och jag vet att det kan vara svårt att svara på. Om man har en varmblodsvallack som är...
Svar
3
· Visningar
662
Senast: Mynta2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundarna parade sig-vad gör vi?
  • Kattbilder #10
  • Avlivning älskade katt