Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Foder & Strö Om man nu inte har höanalys och dessutom inte har en susning om hur mycket hästen får i sig, nog ska man väl ändå kunna ge tillskott i...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 110
Hästvård Min häst som blivit behandlad för fång för ca 6 veckor sedan står fortfarande inne mycket i box. Hon vistas ute i liten hage ca 5-6...
Svar
6
· Visningar
1 324
Senast: gibsonboss
·
Hästvård Jag ska ta bort min häst och har äntligen bestämt mig för att fylla i papprena från försäkringsbolaget (Agr*a). Har skjutit på det...
Svar
1
· Visningar
1 606
Senast: Clintan
·
Hästvård Hur lång tid efter kotledsinflammation red ni tex på ridplan och böjt igen? Och hoppning? Hur trappade ni upp träningen efter att dom...
Svar
3
· Visningar
977
A
Hästvård Hej ! Är det någon som vet vart man kan skicka en klippmaskin för service/reparation? Mvh Annka
Svar
1
· Visningar
527
Senast: Kockan
·
J
Foder & Strö Jag har fått analysen från bonden i dag. Det ser ju strålande ut. Frågan är bara spricker hästarna? Jag har 4 islandshästar varav 2...
Svar
4
· Visningar
834
Senast: tgd
·
Hästvård Blä. Tröttsamt med avmaskning och jag har ingen koll, det lilla jag haft koll på har jag dessutom glömt bort i min allmänna förvirring...
Svar
10
· Visningar
920
Senast: Mynta2
·
B
Foder & Strö nu vill jag veta vilka tillskott du ger i fodret och hur mycket, vad är normaldos och varför man ger det, dvs vilken verkan har...
Svar
19
· Visningar
1 464
Senast: alazzi
·
A
Foder & Strö att det ska vara så komplicerat? har läst några trådar och inlägg här inne på foder och alla verkar vara experter på alla värden och...
Svar
6
· Visningar
822
Senast: amalia
·
C
Hästvård Vill bara berätta för er som följt och svarat på mina frågor som t.ex vad är rätt för ponnyn, t-märka o.s.v. att nu har vi bestämt oss...
Svar
5
· Visningar
959
Senast: Lejonelle
·
Foder & Strö Jag var ute hos mina svärföräldrar idag. De ska ge horsehage den här säsongen till sina två travare. När jag skulle kika på emballaget...
Svar
5
· Visningar
733
Senast: amalia
·
F
Hästvård Första ordet jag undrar om är profylax det står únder rubriken Diagnos på min hästs journal Sen undrar jag också vad Butomidor är för...
Svar
8
· Visningar
1 386
D
Hästvård Vet att det finns massa trådar redan, men jag tänkte jag startar en ny iaf. Vilka/et preparat är ett cydectin preparat??? Är det Ivomec...
Svar
2
· Visningar
1 097
Senast: Doneloge
·
T
Hästvård Hur lång tid tar det då innan hästen kan gå med ston?
Svar
14
· Visningar
1 089
Senast: sante
·
A
Hästvård Min häst står nu på djursjukhus och blir behandlad för hasledsinflammation, men medicinering och spolning av leden hjälper inte. Idag...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: aana
·
A
Hästvård Vad är egentligen en muskelsträckning? Kan det jämföras med någonting som vi människor kan drabbas av? Vilka hästar får egentligen...
Svar
8
· Visningar
8 871
Senast: Achron
·
W
Foder & Strö Hur mkt salt ger ni era tävlings hästar förutom saltsten? Är det krafft salt eller vanligt salt som man har hemma?
Svar
5
· Visningar
830
A
Hästvård Finns det något man kan göra för att öka blodgenomströmmningen i hasleden? Någon salva av något slag, liniment e.d. ? Något som är bra...
Svar
6
· Visningar
2 544
Senast: aana
·
Hästvård Finns det fller än jag som har erfarenheter av hovslagare som kritiserar varandras arbete? Har vid några tillfällen bytt hovslagare...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 986
Senast: Kockan
·
W
Foder & Strö Jag behöver ett foder med massor av energi till pållen då han har vart jätte slö. Vet ni något foder med massor av energi?
Svar
6
· Visningar
824
Senast: Breccia_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama