Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö Hur mycket kostar det att göra en sådan?? :crazy: Hur gör man det och varför??? :confused: Har aldrig gjort det. :smirk:
Svar
2
· Visningar
613
Senast: Express_Pearl
·
Foder & Strö fodret jag sökt med ljus och lykta efter... Det är ett foder som kompletteras med korn och/eller havre... Tänkte jag skulle visa detta...
Svar
4
· Visningar
856
Senast: Mustang
·
Foder & Strö Vad finns det för olika växter örter mm som man inte bör ge till dräktiga ston?
Svar
4
· Visningar
959
Senast: godaråd
·
Hästvård Har nu en foderhäst som absolut inte får skos. Anledningen är att han tidigare har haft vanvårdade, långa fötter och de är fortfarande...
Svar
16
· Visningar
1 432
I
Hästvård när jag fick ta ut veterinären till hästen. Det var en grej som krävde veterinärinsats samma dag om än inte så akut att inte en...
Svar
4
· Visningar
981
Senast: Lejonelle
·
Foder & Strö Hej alla! Jag undrar över ca.priser för Eggersmanns Golden Mineral och Horse Vital Plus. Tacksam för snabba svar ;) :banana:
Svar
1
· Visningar
590
Senast: Zenith
·
Foder & Strö tex skivade morötter å äpplen, jag läste nyss en tråd om hästgodis å fick en ide om att torka eget "godis" i ugn, men hur många grader å...
Svar
3
· Visningar
708
Senast: Zenith
·
Hästvård Vet inte om den här hamnar rätt då det inte finns något exteriör-forum direkt... Tittade på en häst igår, en travnordis som en kompis...
Svar
19
· Visningar
3 199
Senast: HannaZ
·
B
Foder & Strö höet utan analys (fyyy) men så har jag räknat på enbart kraftfodret och nu är det 0,3 kg lucern 0,1 kg vetekli 0,1 kg miner grön...
Svar
7
· Visningar
798
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Vet någon om det är bra för hovarna? :confused:
Svar
10
· Visningar
1 110
Senast: Tiggertjejen
·
Hästvård Hej, Erfarenheter!? Prognos?! Skrev kort om detta i vintras, här kommer uppdatering: Lösa benbitar i bakknä hos 1-åring...
Svar
4
· Visningar
3 182
N
Foder & Strö Min häst var tunn och muskelfattig när hon släpptes på bete den 10 juni. Hon "åt upp sig" rätt bra på bara några dagar och i början av...
Svar
7
· Visningar
1 005
Senast: nässla
·
B
Hästvård En av hästarna blev häromdagen väldigt svullen i lymfkörtlarna mellan ganacherna, och har fått sår och blåsor runt munnen. Jag trodde...
Svar
1
· Visningar
2 506
Senast: Mynta2
·
F
Hästvård Om hästandläkaren/vet sätter in en Munrulle kan då h*n se i hella munnen? Ser man då om hästen har vargtänder? Eller då måste man ha...
Svar
9
· Visningar
2 373
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Min häst har fått en väldigt mjuk stråle, om man råkar kratsa för nära får man ofta med sig en bit. Det luktar inte hallon där heller...
Svar
13
· Visningar
5 442
Senast: ankans
·
Hästvård Jag har en häst med vanligtvis ganska lång man. I år har han dock plötsligt kliat av sig allt. Och jag förstår inte varför. Tänkte att...
Svar
11
· Visningar
1 263
Senast: Sliver
·
A
Foder & Strö När ger ni era hästar betfor? Kvällen eller morgonen eller lunch? och varför just då? Jag har fått för mig att betfor ska ges på...
Svar
14
· Visningar
1 216
Senast: Bibi
·
Hästvård Vad har ni som gett Finadyne för erfarenheter vad gäller biverkningar? Så att man kan vara extra uppärksam... Står ju inget på FASS...
Svar
14
· Visningar
3 822
Senast: Millz
·
V
Hästvård Skulle vilja komma i kontakt med dej som har erfarenhet av rehab, av fånghäst.
Svar
2
· Visningar
882
Senast: Millz
·
Hästvård Hola! Lilltösa min har ju tyvärr sommareksem.. men i år är den bättre :) kliar typ inget, inga sår eller så.. bara vid mulen där...
Svar
1
· Visningar
970
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama