Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Foder & Strö Min pappa började skratta åt mej när jag räknat ut en foderstat åt hans sambos Finska häst. Den innehöll, havre, mix, kli, alfalfa och...
Svar
10
· Visningar
2 467
Senast: Inte_Ung
·
M
Hästvård Nu behöver jag tips angående min feta ponny. Han är fet året runt trotts mycket snål tillgång på mat. För tillfället går han i en hage...
Svar
11
· Visningar
1 387
Senast: Korven
·
Foder & Strö Någon som vet varför just barken på bokarna äts upp av hästarna :confused: . De andra träden rör de inte. Det finns tillräckligt med...
Svar
5
· Visningar
1 024
Senast: AnnaKarinA
·
Hästvård Hej hovslagare och andra med kunskap av PG beslag. Min stela ehrlichia ponny skulle igår skos med PG beslag för att se om det kunde...
2
Svar
24
· Visningar
1 890
Senast: Stopek
·
Hästvård jag har fått lära mig att en hovböld börjar göra ont efter flera veckor, ibland år, efter att skadan gjorts. ex trampat på en sten. Nu...
Svar
9
· Visningar
3 009
Senast: hovis
·
Hästvård Vad är symptomen på hovböld? Uppdatera mig för inget stämmer in på lillkompisens ponny. Igår kväll: het som attan vä framhov, JAG...
Svar
9
· Visningar
1 253
Hästvård Hur ofta brunstar ston? Finns det nåt hormonpreparat man ge (veterinärmedicinskt) som minskar driften hos vallacker? Har en...
Svar
8
· Visningar
1 552
Senast: HannaZ
·
Hästvård Ja, nu vill jag veta allt om fång, eller framförallt ha svar på mina frågor om någon kan hjälpa mig. Hovis var och skodde min ena...
2
Svar
23
· Visningar
3 086
Senast: theresejaxgård
·
Hästvård *suk* Kan hästen bli halt av mugg(klart den kan men ja) min häst har fått lite mugg på ena fram och är halt på böj spår kan inte se...
Svar
1
· Visningar
1 020
Senast: Mynta2
·
S
Foder & Strö Köpte en säck Krafft lusern (pellets) för någon vecka sedan, har alltid räknat med att smrp är 105 (står så även i Kraffts...
2
Svar
30
· Visningar
2 715
K
Hästvård vet inte vart jag ska lägga in den här tråden, blir det fel så får ni flytta den . Har en maxad d-ponny valack på 6 år.har haft...
Svar
3
· Visningar
922
I
Hästvård Min blivande foderpålle har hasgallor på båda bak. Han har haft dom under hela tiden jag har känt honom och de har varken blivit bättre...
Svar
13
· Visningar
2 507
Senast: Zandrah
·
Hästvård Framskorna sitter knappt en vecka efter skoning. Enligt hovis så har hon bra hovar och jag har provat att byta hovslagare. Här är det...
2
Svar
25
· Visningar
2 102
Senast: Zandrah
·
?
Hästvård Kan en ponny som har haft kotledsinfl. men är opererad, altså "dammsugen" i lederna, bli helt återställd. Och kommer den att kunna...
Svar
1
· Visningar
731
Senast: neferra
·
Hästvård Jag skulle vilja veta er inställning till fetma hos hästar? Är det farligt och isåfall vad kan hända? Har du råkat ut för något eller...
Svar
12
· Visningar
1 215
Senast: neferra
·
Foder & Strö Att vi ska byta hö eller silage långsamt vet vi väl alla, likaså introducera nytt kraftfoder försiktigt. Men det slår mig plötsligt, hur...
Svar
19
· Visningar
1 211
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö ..och dess tillgångar. Nu har jag några frågor till er bukefalister. Jag ska ut och skörda i skogen. "Hösthamla" bland annat. Vilka...
Svar
7
· Visningar
1 081
Senast: Zenith
·
Hästvård Jag har precis fått hem medryttarhästen och hans ponnypolare, och döm om vår förvåning då Inte_Ung fann ägg från stingflugor på ponnyns...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 352
Senast: Magdalena
·
M
Foder & Strö Kan man ge det som det är, eller måste man blöta eller "tillaga" innan? Mvh Petra
Svar
5
· Visningar
818
Senast: mimus
·
Hästvård Ni som har läst på ;) brukar er hovslagare tårikta vid skoning? Varför göra det & varför inte? Sant att det sliter mer på senorna att...
Svar
8
· Visningar
2 800
Senast: Snobben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Hästarnas favoritbett