Tappsko och åter tappsko.....

Sv: Tappsko och åter tappsko.....

Kan du inte sätta in en bild på skoningen? Kan vara intressant o se hur hon är skodd...
/cj

Hera skrev:
hovis sa att jag mkt väl kan prova en barfota period eftersom hennes hovar är så pass bra. Men om jag vill rida och utnyttja hästen fullt ut så är det bättre med skor på...

Varför skulle det vara det? om hennes fötter håller för arbetet är det väl bättre för henne att vara utan, hästars hovar är ju gjorda för att nötas.

Fattade det som att hon inte ömmar när hon är i hagen utan skor, men vid ridning kan hästen behöva det.
Beror lite på vilken terräng man har tillgång till.

Vi har haft samma problem, våran hovis lägger ut ordentligt och numera slipar han av den bakre delen av skons yttersta kant så den blir lite sned och det fungerar mkt bra.
Denna hästen rör sig stort och skrittar ur framskorna. Fördelen är att skorna var bara att slå på igen, i samma hål... men numera är det ganska lugnt på tappskofronten.

Jag är själv "anti-flappsko" då min erfarenhet är att dom blir avtrampade lättare. Men det är som sagt vad jag tycker.

Flappskor!! :bow: :bow: :bow:

Har funkt utmärkt på min pålle som oxå haft det problemet...

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
732
Senast: Ajda
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 309
Senast: Miingla
·
Hästvård Kan vara en orimligt paranoid fråga, men jag har gått och tänkt på det några veckor nu. Min häst är inne i en period med rätt många...
Svar
3
· Visningar
1 091
Senast: EmmaN
·
Hästvård Varning för långt inlägg, det råkade bli en del. Idag kom hästen in med tre skor och en rejäl bit hov mindre igen, ena fram är det som...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
29 013

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka