Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vilket müslifoder använder ni till eran häst? Varför utfodrar ni med müsli i stället för pelleterat foder eller egenblandat foder...
2
Svar
23
· Visningar
2 162
Senast: Mustang
·
Foder & Strö Är det bara en myt att hästar som har fång absolut inte ska äta proteiner? Eller kan man ge lite bara så hästen får tillräckligt för att...
Svar
4
· Visningar
774
Senast: 95johsv
·
E
Hästvård Hästen min har börjat hosta. Jag har tagit tempen och den är normal, han snorar även lite, lite grann, men snoret är gult. Hosten...
Svar
1
· Visningar
618
Senast: Millz
·
C
Foder & Strö Hade tänkt få ihop en riktigt bra foderstat till mina pållar i höst (om nu analysvärdena på höt är någorlunda). I våras hade jag ett...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: Coffeaclub
·
Hästvård Kom precis tillbaka från Solvalla. Hästen är fortfarande halt i sitt ben, något mindre än sist. MEN nu även lite halt på det andra...
Svar
13
· Visningar
2 207
Senast: towe
·
L
Hästvård Min 14 åriga fullblod fick ett ganska stort sår på höger bakhas för ca 10 dgr sen, det blev svullet och vet tillkallades, såklart va det...
Svar
6
· Visningar
1 405
Senast: amkm
·
Hästvård Håll tummarna för idag skall jag återigen in på kliniken för min halta märr, hon är fortfarande halt trots cortison-behandling i...
2
Svar
21
· Visningar
1 628
Foder & Strö Kele fick ju lunginflammation tre veckor gammal och följde upp med en övre och nedre luftvägsinfektion plus begynnande...
Svar
14
· Visningar
1 420
Senast: Alexandra_W
·
M
Foder & Strö Jag vet att de finns trådar omdetta men jag har läst alla och inte fått svar.. de finns säkert nya som har börjat att använda de.. Jag...
Svar
18
· Visningar
1 971
Senast: LaMaya
·
Hästvård Hur behandlar ni sår på benen nu sommartid?Min häst har fått ett skrapsår/slag bak och var lite öppet så det blödde litegrann. På...
Svar
17
· Visningar
4 083
Senast: Mitrolle
·
K
Foder & Strö Hej. Vad ger ni era hästar för foder? och vadför?
2 3
Svar
53
· Visningar
4 393
Senast: Morotsbiten
·
P
Foder & Strö jag tror det hette så, det är en röd påse, och skall ges så att hästen presterar bättre på tävlingar. NÅN som har PROVAT?
Svar
9
· Visningar
2 009
Senast: Jane_Done
·
Hästvård Kom ut i morse till mina shettisar och såg att hingsten var jätte snorig (grönt :eek: ) Tog in honom tempade 37,4, host provoserade...
Svar
1
· Visningar
682
Senast: nala
·
Hästvård Någon som har fått sin häst behandlad med det för Kissings Spine?
Svar
3
· Visningar
939
Senast: Oxxx
·
?
Svar
5
· Visningar
954
Senast: HelenaHandberg
·
L
Hästvård Vad vet Ni om de sk. skimmelknölarna? Är det cancer? Är den isåfall elakartad? Kan man/bör man operera bort dem. Upptäckte idag på ett...
2
Svar
20
· Visningar
5 009
Senast: xiphias
·
N
Foder & Strö Nu ska vi iväg och resa långt till tävling. ca 100 mil enkel väg med två övernattningsställen på vägen ner så hästarn ska hålla sig så...
Svar
9
· Visningar
849
Senast: Nora
·
P
Hästvård hej vad använder ni då ni blistrar bakknäna? vill gärna få förslag om produkter, gärna starkare liniment då jag inte vet om jag vågar...
Svar
11
· Visningar
3 762
Senast: Zandrah
·
Hästvård Om en häst får löss, beror det på dålig omvårdnad?
Svar
1
· Visningar
628
Senast: Boj
·
A
Foder & Strö brukar ni ge era hästar majs? om , köper ni då majsflingor eller ger ni hästarna sådan majs som vi äter? foderstat. min treåringa...
Svar
1
· Visningar
619
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama