Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Någon som ger detta medel?? Kommer från Equine america. Fick det av min hovslagare som importerar sånt åt mej. Ville egentligen ha...
Svar
1
· Visningar
577
Senast: Penny_Lane
·
U
Foder & Strö är de någon risk att man ger för mycke e-vitamin eller så..? tänkte för musklernas skull.
Svar
3
· Visningar
698
Senast: kristalia
·
K
Hästvård min häst har hängmage, ser ut som hon har varit ett avelsto innan, kan man få bort denna häng mage på något sätt? den är inte jätte...
Svar
2
· Visningar
844
Senast: Sandra S
·
A
Hästvård Jag har märkt nu under våren/sommaren att min lilla ponny kliar sönder sin man och den står åt alla håll :eek: :cry: Den hade ju...
Svar
11
· Visningar
919
Senast: Shettisar
·
M
Hästvård Har ni varit med om detta? En av hästarna jag rider har fått ett sprucket blodkärl längs med senan vänster fram... Hur lång tid tog det...
Svar
5
· Visningar
2 708
Senast: md5krist
·
Hästvård Har ni radio i stallet? Hur ofta låter ni den stå på? Volym? Ngn särskild musik? Vi har ett kollektivstall där det m a o är rörelse och...
Svar
18
· Visningar
1 528
Senast: moiran
·
S
Hästvård Jag har ett 18 årigt sto som fått genomgående hasledsgallor på båda bakbenen för ca 1,5 månad sedan. De har varit något mellan mjuka och...
Svar
4
· Visningar
3 129
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Har fått en knepig reaktion på min nya häst. Var en hel del circus i samband med lastningen när vi var och hämtade henne (=ville inte...
Svar
2
· Visningar
926
Senast: moiran
·
L
Foder & Strö Jag har hört att mineralfodret steel joint ska va ett underverk för hästar på dålig hovkvalite...stämmer det? vad har ni för...
Svar
13
· Visningar
1 687
Senast: Thindra
·
Hästvård Vad är det som gäller om att spruta egna hästar, får man göra det eller får man inte? Trode det kom en ny regel för ett par år sedan att...
Svar
11
· Visningar
1 409
Hästvård Vad är det för skillnad egentligen? Upplys den oupplyste... ;)
Svar
9
· Visningar
2 833
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Hej Jag har hört att man inte ska ge korn för det är inte bra för benen... Är det någon som vet något om det och i så fall vad...
2
Svar
24
· Visningar
1 930
Senast: ainasoja
·
Hästvård Min häst har blivit "uppäten" av sin f.d hagkompis, och han har nu uttorkade sårskorpor utspridda över hela kroppen, han har en hel del...
Svar
5
· Visningar
821
Senast: malinsky
·
M
Foder & Strö kanske en dum fråga egentligen, men jag minns inte. :confused: Kan man ge hästarna gräset som samlas upp i en gräsklippare! Kommer...
2
Svar
31
· Visningar
3 076
Senast: Vickevire
·
P
Foder & Strö Tycker ni det är för mycket att ge en D-ponny: 2 kg Hippo pellets/musli, 1/2 kg lusern, 9 dl o blandad betfor. Och en C-ponny: 1,5 kg...
Svar
3
· Visningar
841
Senast: anni0301
·
L
Foder & Strö Eftersom jag har haft min häst på helinackordering så är inköp av hö helt främmande för mig. När köper man hö eller hösilage? Finns det...
Svar
9
· Visningar
2 981
Senast: Eeiram
·
H
Foder & Strö Hallå! Har en travhäst hemma som tränar för fullt men är ganska mager. Han går på bete men får extra hö. Han äter 3½l (hel) havre...
2
Svar
27
· Visningar
2 801
Senast: BJÖRKIS
·
Hästvård Vad ska jag avmaska med? Träckprovet visade att min häst har 30 EGP blodmask. Och jag vill minnas att det var stora han har. Får inte...
Svar
6
· Visningar
3 525
Senast: domino
·
A
Hästvård Ponnyn slet sig för ett par timmar sedan och sprang skräckslagen runt hela gården i skenande galopp med grimskaftet hängandes efter sig...
Svar
6
· Visningar
1 114
T
Foder & Strö Till en åring som är känslig i magen, lätt lös med andra ord. Inte kraftfoder utan något som kan stabilisera det? Läste linfröpellets...
Svar
14
· Visningar
1 033
Senast: Tiggertjejen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama