Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Någon som vill slösa sin tid med att hjälpa stackars förvirrade mig :confused: Typ tre dagar innan betessläpp avmaskade vi med...
Svar
3
· Visningar
765
Senast: mimus
·
C
Hästvård med hur många veckors mellanrum avmaskar man med detta medlet, är det 12 veckor????
Svar
1
· Visningar
722
Senast: hästig
·
G
Hästvård kan en häst bli förkyld?? mitt varmblods sto lät lite idag som att hon var snorig när hon andades...det liksom snorklade....men hon...
Svar
5
· Visningar
863
Senast: islands_lover
·
Foder & Strö jag har läst att det är många som ger örter till sina hästar, vad ger ni dem för? (tex gurkmeja) har ni några tips vad man kan ge som är...
Svar
5
· Visningar
865
Senast: Jane_Done
·
E
Hästvård Hej! Jag har hört talas om Back on Track-bandage, men inte mer än att jag vet om att det finns. Jag har också hört att det kan vara...
Svar
12
· Visningar
5 308
Senast: Nora
·
P
Hästvård Min häst har för andra gången drabbats av förstoppad blindtarm. Är det någon mer som har/haft samma problem. Vad har ni gjort när hästen...
Svar
6
· Visningar
3 275
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Japp, det är vad min häst har. Är det vanligt att de sätter päls precis som på vintern nu i juli/augusti? Har aldrig behövt klippa min...
Svar
7
· Visningar
919
Senast: dee79
·
H
Hästvård Hästen jag rider har nu varit halt till och från i 4-5 veckor. Han har varken varit varm eller svullen i benen. Vad jag tycker ser det...
Svar
8
· Visningar
1 848
Senast: ako
·
M
Hästvård Jag masserar min häst(helkroppsmassage) ;) Men finns de tipps på hur man behåller känselni handflatorna?? Jag får en känsla av...
Svar
11
· Visningar
1 666
Senast: Lejonelle
·
N
Hästvård Det är så att för ca 3 veckor sedan skadade sig en häst som vi har här hemma i hagen. Jag vet inte vad som hänt och eftersom jag var...
Svar
5
· Visningar
2 168
M
Hästvård Imorse då jag som vanligt skulle ge hästarna frukost fick jag syn på att en av damerna hade slitit upp en massa sår på insidan av benet...
Svar
17
· Visningar
2 106
Senast: mava
·
P
Foder & Strö Hej! Min kille ska gå på fri tillgång på hö till hösten och jag undrar om det är någon som vet ungefär hur mycket en häst då äter...
Svar
5
· Visningar
864
Senast: Pepparn
·
N
Hästvård Är det någon som vet nåt bra medel eller knep mot svansklåda? :confused:
Svar
6
· Visningar
1 002
Senast: Shettisar
·
A
Hästvård Min häst har alltid varit en rultig man i sina bästa år. Sv hbl 14 år, 163 cm mankhöjd, grov i typen. Hans jättekagge under somrarna som...
2
Svar
29
· Visningar
2 523
Senast: acke
·
Hästvård Kan man ge 60ml linfröolja plus någon dl mash till en häst med mag problem och få ungefär samma effekt som att tex kraffts Mag/tarm...
Svar
2
· Visningar
1 034
Senast: 95johsv
·
B
Foder & Strö Hjälp !! Min häst lämnar kvar saltet + viss mängd mat i krubban, äter allt om jag plockar bort saltflingorna, vad skall jag hitta på...
2
Svar
25
· Visningar
2 372
Senast: 95johsv
·
J
Foder & Strö Då jag behöver lite mer hö än det jag fick in på min egen skörd så har jag fått lov av min granne att ta mer på hans andraskörd om jag...
Svar
5
· Visningar
969
Senast: LillaGeisha
·
B
Hästvård Min hästs mule börjar se så sliten ut, den är egentligen svart men nu ser den alldeles grådassig ut. Sol och bete har gjort sitt till...
Svar
1
· Visningar
678
Senast: LillaGeisha
·
Hästvård Hej Är det någon mer än jag som har problem med ögoninflammation? Eller någon som har tips på vad man kan göra i förebyggande syfte...
Svar
16
· Visningar
5 635
Senast: KesoNeso
·
A
Hästvård vad är det som kan ha orsakat så han fått vätska i has-spetsen. han har inte ont eller är halt på något vis. kan det vara så att han...
Svar
6
· Visningar
3 530
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama