Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård hej,,jag tog nyss hem min häst från sitt bete och hon är tjock på ena bak hasen på utsidan,hon har varit tjockare men det har gått ner...
Svar
6
· Visningar
978
Senast: lundsbo
·
Hästvård Min stackars pålle får hemsk mugg på bakbenen på somrarna. Han har fyra vita ben så det har antagligen med det att göra, eftersom det...
2
Svar
35
· Visningar
4 092
Foder & Strö Hur mycket kan lusern påverka hullet?
Svar
1
· Visningar
672
Senast: HannaZ
·
Hästvård Vet ej om jag lägger den här funderingen på rätt ställe men jag provar. Jag funderar på om en häst som går barfota och som rids ca 4...
Svar
3
· Visningar
818
Senast: SkorpSmulan
·
P
Hästvård Mitt islandssto är dräktig och var beräknad till den 10 juli. Hennes juver är fyllda, men inte så väldigt spända än. Har hört att vissa...
2 3
Svar
42
· Visningar
8 882
Senast: dee79
·
M
Hästvård de hära back on track verkar ju vara världens mirakel grej, tror ni det skulle hjälpa svullnaden på ett vrickat ben? en nordis i stallet...
Svar
6
· Visningar
1 098
Senast: bulan
·
Hästvård Medryttarhästen har fått hovböld och är kollad av veterinär som skrivit ut inflammationshämmande samt hovis som kollat med...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: ankans
·
M
Foder & Strö Jag köpte torkad nässla åt min häst för ett tag sen, o undrar hur lång hållbarhet det är på torkade örter? Dom är packade i såna...
Svar
4
· Visningar
1 368
J
Hästvård Nu behöver jag råd och hjälp. Jag har en häst som är friskförklarad av vet i mars men jag är väldigt osäker på om vet verkligen har...
Svar
5
· Visningar
1 879
C
Hästvård Idag har jag varit på kliniken med min häst. Cortison i bäggeframknän och vänster framkota och i ryggen. Han trodde hon kanske kunde...
Svar
6
· Visningar
825
Senast: ghost
·
Foder & Strö Någon som har något tips hur jag på bästa sätt fodrar upp den lilla painttjej jag köpt?!? Hon är 2 år i september och väldigt tunn...
Svar
6
· Visningar
994
Senast: Mynta2
·
Hästvård Jag har bara läst hemska saker om blistring, har aldrig riktigt förstått vad/varför. Sett HEMSKA bilderpå hästar som blivit blistrade...
Svar
11
· Visningar
1 370
Senast: Raven_
·
Hästvård Köpt en 4-åring som importrterats för 6 veckor sedan. När hon kom till Sverige (försäljningsstall) avmaskades hon med Ivomec. Jag...
Svar
10
· Visningar
1 139
Senast: Magdalena
·
K
Hästvård Någon som vet hur man kan hjälpa läkningen av ligamentskador kring kotleden? Enligt veterinär ska jag massera in liniment e.d. samt...
2
Svar
28
· Visningar
6 219
Senast: Tinen
·
G
Hästvård Hade under vinterhalvåret problem med min hästs mage. Lindriga kolikanfall kanske 5 ggr & lite svårt att hålla bra hull... =( Under...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: fjodur
·
J
Hästvård Hur "utvecklas" det? Hur visar det sig och vad kan man göra för att förbättra/hjälpa hästen? Det är inget aktuellt för mig bara nyfikenhet.
Svar
8
· Visningar
1 067
Senast: janta
·
C
Hästvård :confused: Vår ponny har fått diagnos; skleros mellan 2 bröstkotor,2 sista ländkotor sammanvuxna.Stel kroppshållning.Öm vid palp främre...
Svar
2
· Visningar
796
Senast: carnival
·
K
Hästvård Hej! Jag vet inte om frågan varit uppe tidigare, har sökt lite men hittar så otroligt mycket, så om det blir tjatigt ber jag om ursäkt...
Svar
11
· Visningar
1 023
Senast: EmblaAsk
·
R
Hästvård Funderar på en sak.. Min häst har problem med strålbensbursan, har varit felskodd en längre tid :( Nu har ja dock fått tag i världens...
Svar
9
· Visningar
965
Senast: vdb
·
L
Hästvård jag tar hand om en ponny som har ganska känslig hud. Hon har tex. ett litet sår i mankammen pga. det (det är inte sol eller knott!) hon...
Svar
5
· Visningar
784
Senast: Lozzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Hiss och diss del 5
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur