Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Har läst debatten ang strålbenshälta. Min häst har fått den diagnosen precis. Han blev behandlad för hovledsinflammation 2002 på hösten...
2
Svar
26
· Visningar
6 823
Senast: Seppo
·
M
Foder & Strö hej jag har nyligen börjar utfodra med green power lusern, eftersom stona började tappa lite i hull, och ensilaget de får just nu inte...
Svar
6
· Visningar
917
Senast: kenneth
·
Hästvård en av pållarna har förmodligen fastnat på en pinne och fått ett stort sår på insidan av benet (ovanför kastanjen). veterinären var och...
2
Svar
29
· Visningar
4 181
Senast: dominic
·
K
Hästvård Min häst som är 14 år brukar få mkt gallor efter ridning på bakbenen ibland även fram. Men med lite linement brukar det försvinna ganska...
Svar
4
· Visningar
779
Foder & Strö Jag har fört att det finns en del selen i sojamjöl, men inte hur mycket det är. Är det någon som vet?
Svar
5
· Visningar
882
Foder & Strö Mitt digivande hblsto står för tillfället i strikt boxvila, pga att fölet är opererat (X-bent, se tråd på hästvård) och det enda jag kan...
Svar
8
· Visningar
906
Senast: babsan
·
Foder & Strö Nu är det klarlagt att även hästar drabbas mer o mer av fettma. Näringsrikare foder, foder som många hästar egentligen inte behöver och...
Svar
16
· Visningar
1 403
Senast: lizzie
·
U
Hästvård va gör man om hästen helt plötsligt inte vill äta upp? idag lämna hon nästan halva maten kvar men ja fick henne att äta upp de...
Svar
1
· Visningar
846
Senast: Emmahpemma
·
T
Hästvård Nu ä'r det såhär att min tuffs till häst har så lång man och jag är trött på den. Det finns en man som jag allyid varit impad av och det...
Svar
6
· Visningar
1 000
Senast: Hannely
·
P
Hästvård Jag har lite frågor om hovsprickor. 1. Vad kan orsaka hovsprickor ? 2. Kan hovsprickor försvinna med tiden ? Isf hur gör man så dom...
Svar
10
· Visningar
3 216
Senast: Saigon
·
Foder & Strö Min häst får alltid en förkärlek för tistlar så här års. I veckan åt hon de första. Tidigare i sommar har hon luktat på dom, men inte...
Svar
5
· Visningar
10 865
Senast: Görel
·
B
Hästvård Hej Jag skulle vilja höra både positiva och negativa erfarenheter med box och spilta? Jag har mina nordsvenskar i box idag, men har...
Svar
8
· Visningar
902
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Min pålle har blivit deppig. Vad kan jag göra för att lindra symtomen??? Gör allt jag kan för att lösa problemet så han slipper vara...
Svar
12
· Visningar
1 158
Senast: dominic
·
B
Foder & Strö Har just gått över till bara havre från hälften havre/hälften krafft. Juat nu ger ´jag henne ungefär 0,65 kg 3 gånger om dagen, plus...
Svar
1
· Visningar
703
Senast: mirage
·
Hästvård :crazy: Jag vill försöka få upp en debatt här.( LÅÅÅNGT) Efter att i över ett år behandlat min häst för en svår hovskada, så...
Svar
12
· Visningar
2 107
Senast: ancan
·
F
Hästvård Har en liten undran kring det här med permanentbädd i tex lösdrift, vilket underlag är bäst...halm??? Hur planerar man och sköter...
Svar
2
· Visningar
933
Senast: CeciliaW
·
Foder & Strö Har byggt om i hästarnas hage och när vi grävde ur den kom det fram vad jag tror är morängrus/jord. Det ser ut som grus med mycket sten...
Svar
1
· Visningar
836
Senast: AnnaKarinA
·
Hästvård Sitter just och läser en bok som heter "En friskare häst" eller ngt sådant. Den handlar om punktmassage, stretching och psykiskt...
Svar
4
· Visningar
1 386
Foder & Strö Det står ju på foder instruktionerna om fibergi Müsli att man ska ge hästen 100 g/100 kg. Men det står inte hur mycket havre, (korn) &...
Svar
5
· Visningar
904
Senast: Egonson
·
R
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av någon häst som dom har tagit bort hakar på som har varit 1cm. Har gjort det på min häst och efter det...
Svar
3
· Visningar
724
Senast: Rosie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama