Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Har hittat billigare hösilage än det som finns tillgängligt i stallet. men om jag väljer att köpa det måste jag nog förvara det utomhus...
Svar
3
· Visningar
1 000
Senast: Idasagare
·
Hästvård hur 17 ska man göra med mugg som inte vill ge med sig? har smörjt med feta salvor och antibiotika men det blir värre och kommer upp på...
2
Svar
30
· Visningar
6 395
Senast: Olinda
·
Hästvård En del säger ju att man ska ha 1 ha/häst och o,5 ha/ponny. Vet inte om det 'stämmer' eller ej. Men där ni står uppstallade nu hur...
Svar
13
· Visningar
1 380
Senast: LIA
·
A
Hästvård Min häst har gjort en artroskopi med lite "renskrapning" i hasleden bak. också 2 st spolningar. Det är nu 2 veckor sen andra spolningen...
Svar
2
· Visningar
1 478
Senast: aana
·
Hästvård En kompis har fått ett sår på sin pålle för ett tag sen. Hon bad mig hjälpa till att linda om det när jag var där i fredags. Så...
Svar
2
· Visningar
2 329
Senast: AnnaKarinA
·
Foder & Strö Vet någon var man kan få tag på gräsfröhalm i södra skåne? I vilket format brukar det pressas? Tacksam för svar, Eva
Svar
2
· Visningar
826
Senast: kullerbytta
·
C
Foder & Strö skulle vilja höra med er om någon vet något billigare & likvärdigt alternativ till krafftfoder, som man kan ge istället för krafft groov...
Svar
4
· Visningar
901
Foder & Strö Hej! Nu ska jag luska fram en trevlig foderstat till lillpållen. Men naturligtvis har minnet fallit i glömska :p Vårt hö...
Svar
4
· Visningar
613
Senast: amalia
·
K
Hästvård Alltså GROVT sågspån som blir då man vid sågverk sågar upp stockar till tex plank. (så att vi pratar om samma sak) Jag har haft sådant...
Svar
7
· Visningar
1 793
Senast: Kockan
·
N
Hästvård Hoppas att ni kan hjälpa mig med detta? Jag har en nordsvensk travare som är 12 år. När jag köpte honom var han mycket överviktig så jag...
2
Svar
26
· Visningar
4 646
Senast: Nibla
·
K
Hästvård Alltså GROVT sågspån som blir då man vid sågverk sågar upp stockar till tex plank. (så att vi pratar om samma sak) Jag har haft sådant...
Svar
1
· Visningar
746
Senast: Kockan
·
Hästvård Jag har hört att kallbloden växer ganska länge. När kan man räkna med att ett kallblod är färdigvuxet?
Svar
2
· Visningar
822
Senast: pimy
·
F
Hästvård Någon som vet någon bra sida där det står om vilken temperatur som är lämplig i stall, gärna med lite information varför denna...
Svar
5
· Visningar
2 904
Senast: pimy
·
S
Foder & Strö en del ger ju bara hästarna hö och mineraler på vintern,klarar dom sig på det?
Svar
4
· Visningar
862
Hästvård Finns det någon som vet om man kan använda spån från tex en möbelfabrik??? Spånet är ju dammigt då eller??? Min häst står nu på "stora"...
Svar
1
· Visningar
625
Senast: Smulu
·
C
Hästvård Naturligt ska det vara, det är ju de flesta överrens om, om det sen är så naturligt det kan vara med skor, dvs. man försöker göra det så...
2
Svar
28
· Visningar
1 990
Senast: kopparberg
·
Foder & Strö ok... hur ser "drömhöt" ut för en tävlingshäst som ska prestera på max (alltså en trav/galopp/fälttävlanshäst)... Man vill ju ha mer...
Svar
17
· Visningar
1 207
Senast: Messy
·
Hästvård om flugorna lägger ägg i silaget är det detsamma som att man behöver avmaska?? Det kryllade av flugor i balen (som nu är kastad) men är...
Svar
2
· Visningar
1 120
Senast: mysko
·
Hästvård Jag är på gång och letar ny häst och är ev. lite sugen på en som har blivit opererad för Kissing Spine, och tänkte höra om lite olika...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: superstar
·
Hästvård När ja tog in min häst från hagen idag märkte ja att han hade ett rivsår på ett av bakbenen, de är inte alls jupt men benet är svullet ...
Svar
2
· Visningar
751
Senast: sofiie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Kattbilder #10