Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Foder & Strö Syster har en häst som behöver extra kraftfoder på betet (hästen är lite till åren, 19, SVÅRFÖDD och kräver mycket extraenergi för att...
Svar
3
· Visningar
948
Senast: BJÖRKIS
·
F
Hästvård Jag orkar inte skriva ner hella historien om min häst men för er som inte vet läs minna tidigare trådar. Så nu till problemet: Det...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
13 310
Senast: Fladde
·
Hästvård Jag undrar hur noga det är på dagen med influensa sprutan. stor skall ha den 24 /8 men hingsten skall kastreras. Han kommer från betet...
Svar
5
· Visningar
926
Senast: Rotterö
·
Hästvård Hej, jag har en liten islandshäst som har kronisk bronkit. De säjjer att alger är väldigt bra att ge MEN.. jag har bara gett på...
Svar
11
· Visningar
2 762
Senast: Totti
·
P
Foder & Strö är det någon som har testat det????
Svar
7
· Visningar
742
Senast: pinky
·
P
Foder & Strö Tycker ni det är för mycket att ge en D-ponny: 2 kg Hippo pellets(Basic)/musli(tävling), 1/2 kg lusern, 9 dl o blandad betfor. + 7 kg...
Svar
1
· Visningar
750
·
S
Hästvård När min häst blev verkad sist sa hovslagaren att hon hade lite "vad det nu hete" i en bakhov. Det var någon form av svampinfektion som...
Svar
7
· Visningar
1 447
Senast: Jessie81
·
T
Hästvård Jag tycker min häst känns sne i ryggen, de känns mest när man rider, man får liksom trampa rätt sadeln och man hamnar jätte lätt på...
Svar
9
· Visningar
1 935
Senast: Tomaten
·
Hästvård Min häst är öm i bogen..kan linemet lindra ömheten? OBS! min häst har varit behandlad i frambenen(ca 2 år se) så är ju möjligt att...
Svar
1
· Visningar
789
Senast: CarolaLind
·
D
Hästvård jag har en häst (varmblod), som har en tunn tunn svans...precis vid svansroten så har han knappt någe hår alls men ju längrener du...
Svar
3
· Visningar
794
Senast: martha
·
A
Hästvård jag var i stallet idag med en vänn, och så sa jag, känn här, vad smutsig hästen är, jag vill tvätta honom. och då.. kommer en tant fram...
2
Svar
23
· Visningar
3 710
B
Hästvård Hejsan , Är ny här men hoppas verkligen någon kan komma med något råd angående mitt problem . . Min gamla travarvalack, 19 år, har...
Svar
3
· Visningar
956
Senast: Egonson
·
M
Hästvård Jag har ett problem. Har nyligen fått hem ett varmblod som tidigare varit oskodd i flera år. Då den senaste verkningen inte lyckades...
Svar
8
· Visningar
1 931
Hästvård Har för många år sedan sett någon form av "plast" sko (har för mig att den var gul men inte säker) som där var kanter upp (typ flera...
Svar
13
· Visningar
1 860
Hästvård har fått problem med sadelknutor på min madam.. eller om de nu är sådana.. på vänster sida 5 cm neranför manken blir de som små...
Svar
9
· Visningar
1 529
M
Hästvård Hästens ena bakhov har gått sönder. Det har gått ur flisor från sömmarna och neråt, så skon sitter bara i två sömmar för tillfället...
Svar
4
· Visningar
788
H
Hästvård Buke, vad vet ni om ringorm? Alla 'erfarenheter' tack =) Råd om behandling? Skötsel? Ridbarhet? Utläkning?
Svar
13
· Visningar
1 186
Senast: nexxa
·
Foder & Strö Idag fick jag analysrapporten på mitt hö. Smältbart råprotein är 9 g/kg foder!!! :eek: :eek: Är det någon mer som vart med om...
2
Svar
22
· Visningar
2 113
·
Hästvård nu är 19åriga Lajen halt igen.. Lite bakgrund: i maj var vi till klinik och kollade upp en TJOCK has. hasen ultraljudades och fick...
Svar
6
· Visningar
935
Senast: Emmahpemma
·
Hästvård Nu är det ju så att jag är i hästköpartagen och jag undra lite hur ni iallihopa, hästägare, kände infö första hästköpet...:rolling...
2
Svar
21
· Visningar
1 923
Senast: Aliche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Sytråden del 4
  • Kallbad