Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har hört att det ska finnas något illaluktande att "kleta" in i mammans svans så att fölet låter bli den..... Någon som har något...
Svar
9
· Visningar
976
M
Hästvård För två månader sedan märkte vi att lill-killen (hbl. val, 5 år) inte känndes fräsch i det vänstra frambenet, men han markerade inte...
Svar
5
· Visningar
1 301
Senast: Lisis
·
F
Foder & Strö Någon människa här i forumet som har erfarenhet av dessa produkter och kan svara på vilken som är bäst?
Svar
6
· Visningar
3 088
Senast: mango
·
Foder & Strö Jag ska om drygt tre veckor ge mig ut på en riktigt långresa med min häst genom Europa. Från start till mål tar det två veckor, satsar...
Svar
9
· Visningar
1 228
Senast: pussi
·
Hästvård Jahaja, den slitna skon lossnade, hamnade snett under hästens hov och så trampade han upp tåkappan så att den trycktes in i den vita...
Svar
5
· Visningar
2 163
Senast: pippis mimmi
·
I
Hästvård Snälla, kan någon förklara för mig hur jag knabbar fast en glappande sko provisoriskt till hovis kommer på måndag? Ska man slå niten...
Svar
3
· Visningar
1 072
Senast: immabelle
·
K
Foder & Strö Jag har en lite tunn häst och stallägaren kastar in hö lite som han tycker att hästarna behöver. Samma sak med kraftfoderet. Alla...
2
Svar
36
· Visningar
2 395
Senast: Mr_right
·
C
Hästvård Min häst gjorde illa sig i vänster fram då han snubblade till under ett ridpass då jag travade i skogen. Han haltade lite efter det men...
Svar
3
· Visningar
788
Senast: Uddatyp
·
Hästvård Nu var det alldeles för längesen jag vaccinerade min häst... Hade en vet som skulle komma ut, och han skulle höra av sig, men det gjorde...
Svar
12
· Visningar
825
Senast: Messy
·
S
Foder & Strö Hur mycket hö och kraftfoder äter era oinridna unghästar??
Svar
5
· Visningar
966
Senast: AlterPride
·
U
Hästvård idag när hästen kom in så kolla ja alla benen o dom va som vanligt..inget konstigt på nåt ben o så..sen när ja ska kratsa hovarna så...
Svar
15
· Visningar
1 803
Senast: Uddatyp
·
J
Hästvård Jag undrar om ni har någon aning om vad det är som händer min häst? Ofta när hon står i hagen och sover är det precis som om "låsningen"...
Svar
11
· Visningar
2 444
I
Hästvård Upptäckte idag att min häst har en lös framsko. Hovlagaren kommer på måndag, inbokat sedan tidigare. Har aldrig varit med om lös sko...
Svar
3
· Visningar
1 544
Senast: immabelle
·
A
Hästvård Min älskling är skadad. Han har sedan jag fick hem honom (varit på uthyrning då han inte är min egen utan bara sköthäst) haft sår i...
Svar
2
· Visningar
585
Senast: Aeternum
·
T
Hästvård Min häst tar ibland betydligt kortare kliv med sitt högra framben innan hon är uppvärmd. Hon gör det bara i skritt. Det finns ett...
Svar
3
· Visningar
659
Senast: EmelieR
·
Hästvård Någon vänlig själ som kan förklara för mig vad det är och om det påverkar hästen på något sätt? :bow: Vad jag har förstått är att...
Svar
2
· Visningar
1 768
Senast: Just_A_Lady
·
C
Hästvård Har hittat en massa styngflugeägg på pållan. Små, gula sitter som berget på ben, boge och i manen. Hur får jag bort sk-ten?? Har inte...
Svar
7
· Visningar
1 138
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Jag kan helt ärligt säga att jag sökt o inte hittat den infon jag vill ha eller letar efter. Jag vill veta vad fibergi innehåller. Det...
Svar
3
· Visningar
750
Senast: Mynta2
·
D
Hästvård För ca två veckor sedan köpte jag ett underbart halvblodssto och vi har fungerat jätte bra ihop. När vi skulle besiktiga henne inför...
Svar
7
· Visningar
1 496
Senast: Darmita
·
E
Hästvård Vet inte riktigt vart jag ska lägga tråden, men jag chansar på här :D Hästen min har börjat bli för tunn, vilket jag tänkte åtgärda...
Svar
5
· Visningar
666
Senast: Mitrolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama