Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Hästvård Hur botar jag mugg?
Svar
16
· Visningar
1 563
Senast: Tiggertjejen
·
T
Hästvård Var ute på betet igår och kollade till Sweet boy. Fick en chock, har inte varit där på 2 veckor men hans hovar var trasiga :cry: Sen är...
2
Svar
20
· Visningar
1 878
Senast: Tiggertjejen
·
E
Foder & Strö Hej! Det börjar bli dags att köpa hö. Jag har kikat runt på olika ställen och det bästa jag funnit var: Smältbart protein g/kg...
Svar
5
· Visningar
937
Senast: SessCa
·
Foder & Strö 07.00 Kraftfoder inne och hösilage vid utsläpp 12.00 Kraftfoder ute + hösilage 16.00 Hösilage 19.00 Insläpp + kraftfoder + hösilage...
Svar
5
· Visningar
882
Senast: SessCa
·
Foder & Strö hur mkt selen är det i lusern? Kollade på Krafftshemsida men det står inte hur mycket selen det är i deras lusernpellets. Sitter och...
Svar
4
· Visningar
2 212
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård För några år sedan gjorde jag en håranalys på min häst. Resultatet var ett resonemang kring att problem med olika yttre kroppsdelar hade...
2
Svar
24
· Visningar
2 464
J
Hästvård Ponnyn fick fång i onsdags. Verkar vara lindrigt då hon endast låg när jag hittade henne och inte legat mer än normalt sen dess. Visst...
2
Svar
38
· Visningar
2 765
Hästvård Vad heter bursan som sitter vid hästens karled? Hur behandlas en inflammation i den och vad kan det bero på?
Svar
15
· Visningar
2 382
Senast: majola
·
Hästvård Min häst är någt svullen, inte mycket alls i senan strax under knät på vänster fram. Dock varm, mer på morgonen. Han markerar på rakt...
Svar
6
· Visningar
1 101
Senast: rabarber2
·
Hästvård Är det någon här, som är bra på hästen muskler. Dvs kan de på latin och vad varje muskel används till?
Svar
13
· Visningar
1 944
Senast: shattis
·
Hästvård Min häst har fått rejäla sår av sin hagkamrat (över hela kroppen, han ser riktigt misshandlad ut :cry: ). Jag sprayade utan att tänka...
Svar
7
· Visningar
1 415
·
Hästvård Någon som vet hur lång tid det tar att få svar på ett hudprov som veterinären tagit? Finns det andra typer av hudsvamp än ringorm...
Svar
3
· Visningar
1 417
·
Hästvård Har den senaste veckan plockat ett tiotal fästingar på min ena häst, alla sittande på bringan. Har inte tidigare hittat så här många på...
Svar
9
· Visningar
1 907
·
S
Hästvård Frågade tidigare hur mkt man skulle låta vet hålla på med att spruta lederna etc. Va in för en kontroll den 19/7 och pållen va bättre...
Svar
6
· Visningar
961
·
L
Hästvård en av ridskolehästarna jag rider fick i början på maj konstaterat inflammation i gaffelbandsfästet, och vet ordinerade då 2-4 veckor...
Svar
4
· Visningar
741
·
A
Foder & Strö har en åring som alltid har vart rund och go (nästan fudnerat på om hon vart för fet ett tag :o ) Men nu under betet har hon tunnat ut...
Svar
2
· Visningar
766
Senast: Kickis
·
A
Hästvård Min häst började efter att ha rivit ett hinder på träning gå orent, tränaren trodde att han slog sig o skulle vara bra på några dagar...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: asaah
·
Foder & Strö Mitt sto har ett föl som är en månad gammalt. Än håller hon hullet, men jag tror att hon kommer tunna ur i höst då hon inte är så...
Svar
3
· Visningar
934
S
Foder & Strö stressiga hästar, borde inte dom stressa ner om dom hade fri tillgång på hö? på så sätt skulle det inte bli samma; stressvänta på maten...
Svar
6
· Visningar
829
Senast: Morotsbiten
·
Foder & Strö vad är lämpligast?: * fodra kl. 6 (2,5kg hö) och 19 (3kg hö + kraftfoder) * fodra kl. 6 (2kg hö), 16.30 (1kg hö) och 19 (2,5kg hö +...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 173
Senast: Morotsbiten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Kallbad