Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Foder & Strö Hur mkt salt? Hur mkt salt ger ni till era arbetande hästar förutom saltsten?
2
Svar
27
· Visningar
1 811
S
Hästvård Min häst blev strax innan midsommar rädd för något i gången och fick panik. Han kastade sig bakåt och upptäckte att han satt fast och...
Svar
2
· Visningar
1 781
Senast: godaråd
·
A
Hästvård Nu närmar det sig betesdax med stormsteg. Jag vet dock inte vilket bete jag skall välja och jag behöver hjälp! :bow: Jag vet inte...
Svar
1
· Visningar
853
Senast: jenn1e
·
S
Hästvård Har läst på vissa sidor att det står att man har karenstid om man använder RB86, stämmer det? Jag hittade en hemsida som det stod att...
Svar
3
· Visningar
1 545
Senast: corzette
·
C
Hästvård Min föredetta ponny går just nu på bete å en annan häst i hans hage har blivit sjuk. Den ponnyn har varit på ridläger i småland å precis...
Svar
3
· Visningar
1 226
Senast: Lejonelle
·
Hästvård ska börja skritta igång en häst idag, som markerat på ett framben, hon har vilat i två och en halv vecka nu, och efter kontakt med min...
Svar
1
· Visningar
696
Senast: jenn1e
·
Foder & Strö Är det någon som har prövat detta? hur har det funkat för er? ger ni det året runt eller...?
Svar
5
· Visningar
831
Senast: fälttävlansnörd
·
K
Foder & Strö Av något slag är det folk som ger sina hästar för att hålla dem fina. Det ges några dagar i veckan, uppblandat med varmt vatten...
Svar
4
· Visningar
812
Senast: 95johsv
·
Hästvård Fundersam på hovslagaren,han är utbildad & borde ju kunna sko ordentligt,men är tveksam.Min förra(underbara)hovslagare kom förbi(kan...
Svar
19
· Visningar
1 539
Senast: Snobben
·
M
Foder & Strö En sak jag tänkt på nu ett tag. Hur mycket gräs måste egentligen en häst äta för att få i sig lika mycket som den får av 1 kg hö? :bow:
Svar
4
· Visningar
4 349
Senast: Nora
·
Hästvård vilka har använt sig av resp metod? en för sig eller kombination??? snabbt/långsamt resultat, vilken skada? min häst har trots...
2
Svar
25
· Visningar
2 679
Senast: Messy
·
Hästvård Vilken av dessa kliniker har en totalgenom gång med behandling för ca 4000kr?Ni som är där ofta (tyvärr) Mina föräldrar ska dit med vår...
Svar
1
· Visningar
666
D
Hästvård Om jag har fattat det hela rätt så ska vetrinärer/slakterier inte ta emot hästar för behandling resp. avlivning om dom inte har pass...
Svar
2
· Visningar
749
M
Hästvård Hur har ni upplevt sommareksemet i år, har det varit en svår eller lättare säsong (även om det inte är över än)? Min häst har än så...
Svar
9
· Visningar
988
Senast: kvandi
·
Hästvård Ni som använder flugtäcke på hästarna, använder ni flugspray på kroppen också ? Har precis köpt ett insektstäcke och blev lite...
Svar
4
· Visningar
745
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Nu är det såhär att min häst har börjat äta alldeles för mycket på sin saltsten, vilket leder till att hon dricker massvis med vatten...
Svar
5
· Visningar
1 291
Senast: Pansi
·
Foder & Strö Hur mycket kan man ge och är det bra över huvud taget? Shettisen i fråga är hos mig i sommar och har lite dåligt hull (!) inget att...
Svar
5
· Visningar
761
Senast: vippan
·
Hästvård Har ett föl som i dagarna blir 8 v. Jag avmaskade stoet ca 1 v efter födseln, men undrar om det inte börjar bli dags att avmaska igen...
Svar
1
· Visningar
610
Senast: MetalFairy
·
F
Foder & Strö Var inne på "hippocampus" och kollade på deras foderstatprogram. Vad betyder Ts????
Svar
2
· Visningar
630
Senast: Fabbe
·
B
Foder & Strö :confused: Jag har inge erfarenhet av det alls men är nyfiken på hur det funkar?...så med risk för att ni tycker att frågorna är dumma...
Svar
16
· Visningar
1 639
Senast: Pigalle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama