Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Hej. Jag har nyligen köpt en irish cob. Enl föreg ägare bör man vara mycket försiktig med att ge havre till denna hästtyp, helst bör man...
Svar
8
· Visningar
1 712
Senast: starcraft
·
H
Foder & Strö Är det nån som har få hästar som krossar havre och korn själva?Har funderingar på att köpa en gröpkvarn men vet inte om det bara blir...
Svar
7
· Visningar
1 345
Senast: älgen
·
R
Hästvård Min pålle fick fång nu i våras ganska så rejält.. Har dock gått ganska bra ändå nu under sommaren!(Hage med knappt nått gräs) Dessutom...
Svar
4
· Visningar
626
Senast: Ämelie
·
Hästvård Har letat runt på nätet en del och sökt information om inkar. På en sida som jag ramlade över fanns det en uppgift om att inkar är...
2
Svar
23
· Visningar
1 914
Senast: Bison
·
L
Foder & Strö Jag har ingen egen häst, men nu har jag börjat fundera över hur lite jag kan om foder egentligen! Jag kan ingenting!! Det jag typ vet...
Svar
18
· Visningar
1 251
Senast: mizz
·
M
Hästvård Är det en dum idé att sko om hästen och besikta samma dag? Hästen brukar inte bli öm efter skoning.
Svar
1
· Visningar
828
Senast: Katana
·
Hästvård Ja ni ser ju rubriken... Jag kan aldrig för mitt liv komma på att jag varit med om att inkar smittar från häst till häst, men nu är det...
Svar
4
· Visningar
5 040
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Det är ju så att jag hoppas på att kuna ordna lösdrift åt min häst i vinter. Tjejen som jag ska dela lösdriften med vill att hennes...
Svar
4
· Visningar
1 570
Senast: Rolle
·
M
Hästvård Skulle vara intressant att jämföra priser för massage m.m. Vad betalar ni för er massör, och hur länge/noggrann är behandlingen...
Svar
11
· Visningar
1 202
Senast: domino
·
A
Hästvård Min häst får nu 5 mg Finadyne o 20 mg Ethacilin insprutat varje dag för hasledsinflammation. Hon har nu ett konstigt beteende då hon...
Svar
13
· Visningar
2 325
Senast: _Runaway_
·
A
Hästvård hej min islandshäst har på något konstigt sätt slått ut sin ena framtand så nu har han bara en.. är det farligt och kan han äta normalt...
Svar
4
· Visningar
854
Senast: Ideaal
·
M
Foder & Strö Annars har vi fått silage från bonden och fodrat efter analysen. Nu har vi en ny leverantör som har analys och man får välja mellan...
Svar
5
· Visningar
639
Senast: mirage
·
Hästvård Min valack har börjat med en helknasigt beteende på sistone. När jag har ridit honom ute har han ca fyra -fem gånger varje ridtur...
Svar
2
· Visningar
875
Senast: Sofian
·
C
Foder & Strö Någon som har tips på ett proteinfattigt kraft- eller grovfoder som inte är pelleterat? Behöver dra ner på proteinet på min pålle men...
2
Svar
21
· Visningar
2 984
Senast: Coffeaclub
·
F
Foder & Strö ... hur gör man? Ska fläkten gå dygnet runt eller bara dagtid vid torrt, klart väder? Vi tog in hö förra veckan och fläkten har gått...
Svar
19
· Visningar
6 874
Senast: Flash
·
Hästvård skulle vilja ge min häst lite lättare massage, framför allt bak. Har letat efter bra sidor på internet, men hittar just inget, nån som...
Svar
5
· Visningar
1 024
Senast: mag
·
E
Hästvård Min häst har fått en "bula" på halsen. För ca 1 månad sen upptäckte jag att det var en upphöjning(väldigt liten) fram på halsen. Tänkte...
Svar
9
· Visningar
1 692
Senast: ejn
·
T
Foder & Strö Har tänkt ha fri tillgång på ensilage nu till vintern,vi fodrar med småbalar.Har ni några bra tips på hur man går till väga rent...
Svar
5
· Visningar
839
Senast: Bull Dozers Am. Bulldogs
·
Hästvård Har själv aldrig haft någon häst med vargtandsproblem så jag lägger ut en fråga här. Kompisens 5-åring har varit väldigt strulig i...
Svar
2
· Visningar
857
A
Foder & Strö hejsan min häst är JÄtte fet och jag ska försöka banta ner honom men då sa min kompis så här.. det är nog inte bra att ha dom inne på...
Svar
2
· Visningar
720
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama