Proteinfattigt foder

Sv: Proteinfattigt foder

Har aldrig hört en häst som svält sig själv pga den inte tycker om höet. Ge hälften ensilage och hälften hö ett tag. Vissa föredrar godisskålen istället för fruktskålen :banana: :D

Sv: Proteinfattigt foder

Håller helt och hållet med. I år har jag tänkt fodra med både silage och hö. När jag nu så smått skulle introducera höt (silage får de redan) så kollade min nordis skumt på det och gick därifrån för att ställa sig och vänta på silaget. Igår kväll gav jag nordisen bara hö och det var han inte alls sugen på. Under den tiden jag var i stallet innan jag släckte hade han inte rört höt, men imorse var de 3 kilona iaf borta... :D

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 122
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
852
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 704
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar