Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Idag skulle vi slippe vårt årings sto på sommarbete..Hadde gledet meg jättemycket til dette,når hun endelig skulle få leve "hästlivet"...
Svar
8
· Visningar
973
Senast: Tiggertjejen
·
Hästvård Har tidigare låtit kastrera x antal vbl-hingstar med amerikanst blod och veterinärerna i norr har aldrig ens viljat diskutera att göra...
Svar
8
· Visningar
876
Senast: Gawotka
·
A
Hästvård Hej, Har ett litet problem med ett sår på en unghäst (3år). Hon skrapade i sin kota igår och jag försökte hälla jodopax på såret...
Svar
15
· Visningar
1 315
Senast: sannabroling
·
J
Hästvård Min pålla har nu 2 lite större sår efter slagsmål i hagen. de är nu "torra" efter det att jag tvättat ordentligt med koksalt samt använt...
Svar
2
· Visningar
674
Senast: Jensan
·
B
Hästvård Jag vill kunna ha min ardenner oskodd, men så har jag hört att vita hovar är inte lika hårda och slits ner fortare, stämmer det? Min...
Svar
12
· Visningar
2 142
Senast: vdb
·
Foder & Strö Mitt tre-veckors föl står ofta och slickar på sin mors saltsten när de står inne. Jag har inte hört något om att detta skulle kunna vara...
Svar
2
· Visningar
917
Senast: Mynta2
·
B
Hästvård Nylander, Asv 14, aloe vera gel, lr nått annat?? (kräm lr liknande) till exemhäst... :confused:
Svar
5
· Visningar
698
Senast: Matiz
·
S
Hästvård Vart kan jag köpa det?? Har hört att det ska vara effektivt mot broms/blinningar men jag har inte hittat detta medel någonstans häromkring.
Svar
9
· Visningar
2 228
Senast: HannaZ
·
U
Hästvård när ja tog in hästen från hagen idag va hon väldigt stel..men bara dom första stegen sen gick hon normalt. hon hade fått två sår..ett...
Svar
3
· Visningar
702
Senast: Messy
·
Hästvård Nästan alla mina 13 hästar har någon form av klåda och jag blir inte klok på vad det kan vara. Har en tinker som järna står och trampar...
Svar
4
· Visningar
3 290
Senast: Trissa
·
B
Hästvård Vad ska jag göra!? Tycker så synd om min gammla new forsest han har sol exem och är känslig för insekter så han går med exemtäcke och...
Svar
1
· Visningar
641
Senast: Sweet
·
S
Foder & Strö Läste i boken "Problemhäst och hästproblem" av Henry Blake. Han hade fått tag i en väldigt seg och slö häst som knappt ville gå framåt...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 484
Senast: Magdalena
·
B
Hästvård Hej min föl unge har fått vit kladdiga ögon, (ser ut som ögon fluss på barn). han är pigg och glad och ingen feber. Är det någon som...
Svar
2
· Visningar
993
Senast: björktomta
·
Hästvård Har försökt ha min gammling utan sko nu, men han är väldigt öm, så det kommer nog inte funka...... Innan jag sätter på honom skor igen...
Svar
12
· Visningar
1 209
B
Foder & Strö ...vågar man ge per tillfälle åt stor häst?
Svar
4
· Visningar
946
T
Hästvård Imorgon ska jag ta itu med prinsens man :devil: Men jag vet inte riktigt om jag ska klippa eller rycka den, vad tror ni han blir...
2
Svar
27
· Visningar
1 921
Senast: Rizto
·
Foder & Strö Jag har en fullblodsvallack på 8 år. Som jag inte vet riktigt vad jag ska ge honom för foder. Han kan gå ner i vikt jätte snabbt. Just...
Svar
12
· Visningar
2 004
Senast: mackan
·
Foder & Strö jag har hört att man inte ska ge hästen årets skörd av hö förrän i september men vet inte varför... är det så? och i så fall varför?
Svar
5
· Visningar
1 122
Senast: ecssory
·
Hästvård Jag vill bara visa hur det kan bli med en häst. Detta är en bild på struphuvudet på min ena häst (varmblodstravare 7 år)...
Svar
8
· Visningar
3 302
Senast: beauspirit
·
P
Hästvård Hur får man bort kåda i pannluggen. Hästen har stått o kliat sig mot trädstam och vill helst inte klippa av allt...
Svar
1
· Visningar
789
Senast: Messy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama