Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö vad har ni för erfarenheter av detta foder? Jag har hört att trots de rätt så "normala" energi och proteinvärdena så är det ett foder...
Svar
9
· Visningar
1 050
Senast: kingb
·
S
Hästvård Jag har fått råd att massera min hästs rygg med arnika varje dag. Men ska jag göra det innan eller efter han arbetat?
Svar
14
· Visningar
4 922
Senast: moonlightgarden
·
Foder & Strö Hur lång tid brukar tid ta innan man får svaret? /Lizzie
Svar
2
· Visningar
658
Senast: lizzie
·
Hästvård Idag var vi i Helsingborg med pållen. Detta var sista chansen att se om han reagerat på behandlingen sist. Annars hade dom ev. om...
Svar
7
· Visningar
936
Senast: Spirit
·
M
Hästvård Har nu haft min häst barfota sen snart 6 v tillbaka, o första 2 veckorna var han ganska ömfotad men ändå inte allra värst (han gick ju...
Svar
6
· Visningar
960
Senast: maisan
·
M
Foder & Strö Någonsom använder sig av detta músli foder till häst?? Jag har funderingar på att börja ge min hästdetta foder och sorten Sixteen pluss...
Svar
6
· Visningar
1 114
Senast: mango
·
Hästvård Jag tror hästen är halt :cry: Har varit och tävlat i helgen, hon stannade en gång i 1:a klassen (1,10), 2:a klassen (1,10) vann vi...
Svar
9
· Visningar
1 344
Senast: Ämelie
·
Hästvård Jag söker en bra bild som visar senorna från hasen och neråt. Pållan har hittat på nåt i hagen. Har ett rektangulärt skrapsår på...
Svar
7
· Visningar
1 797
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Har varit på semester en vecka och när jag åkte ut till hästarna nu sedan jag kommit tillbaka har en av dem en varböld på ändan. Den är...
Svar
1
· Visningar
762
Senast: Asa_S
·
T
Foder & Strö Jag har blvit rekomenderad att prova fodertillskott med glucosamin till min häst sedan det då och då börjat "knäppa" i hennes leder. Har...
Svar
2
· Visningar
1 530
Senast: fnillson
·
M
Hästvård Har en häst på 13 år som aldrig varit det minsta halt förr i sitt liv, men är det nu. Hältan har kommit efter ett antal veckors vila, 7...
Svar
6
· Visningar
981
Senast: Arwyn
·
M
Foder & Strö Min lilla svårfödda fullblodstjej har nu gått på bete i snart 2 månader. Har hela tiden stödfodrat henne med 1 kg uppblött...
Svar
19
· Visningar
1 832
Senast: majja22
·
Hästvård min pålle trampade av sig skon + en liten bit av hoven i fredags, ringde ut en bekants pappa för att slå på den (utbildad hovslagare...
Svar
1
· Visningar
721
Senast: Mynta2
·
F
Hästvård Jag snacka med en kompis idag on det här med böjprov och undrar vad ni anser? Det jag tycker är skrämande är att jag vet exat vilken...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 998
Senast: Asa_S
·
Hästvård Pållan fick ett sparksår ovanför ögat i onsdags. Jag tvättade med ACO sårtvätt och de första dagarna såg det bra ut. Men nu är det gult...
Svar
13
· Visningar
1 331
Senast: em76
·
T
Foder & Strö Jag står i ett stall där, hö,havre,korn,betfor och några hippo vitaminer(mineraler som täcker typ "allt". De har mycket mark som är...
2
Svar
21
· Visningar
2 229
Senast: Korven
·
J
Hästvård Kanske lite luddig rubrik men jag skall beskriva vad jag menar. Har haft en hovslagare under några år till min ponny och tyckt det...
Svar
7
· Visningar
1 111
Senast: mackan
·
S
Hästvård Hästen jag ska ta på foder, sparkar sig på insidan av benen och slår ihop hovarna ibland och så. Hästen rids med boots, men sömmarna...
Svar
2
· Visningar
780
Senast: Akustik
·
S
Foder & Strö Jag ska ta en häst på foder, som får krafft, och kornkross.. han får den lättare varianten, alltså inte grov. men jag undrar om jag kan...
Svar
1
· Visningar
538
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö ser många annonser om fjolårets hö och halm (även 03's) som är till salu. är det något större fel på detta eller?
2
Svar
22
· Visningar
3 522
Senast: Inelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar