Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min medryttarhäst har fått hovböld. Ägaren ringde förut och berättade detta och sa att dom inte hade tillkallat veterinär. Stallägarna...
Svar
15
· Visningar
4 045
Senast: Melli
·
Hästvård Eller är det bara människor som kan det?
Svar
3
· Visningar
751
Senast: AnnaKarinA
·
Foder & Strö hur länge kan man ha uppblött havre?? tänkte att jag skulle blöta upp pållans havre eftersom hon hostar lite på vintern (dessutom får...
Svar
5
· Visningar
859
Senast: ch791022
·
L
Hästvård Hej! är det någon som vet hur lång tid det tar efter ett lindrigt fånganfall innan det syns i hoven (breddad lamellrand)?
Svar
1
· Visningar
1 141
Senast: pimy
·
K
Foder & Strö Er det noen her som forer hesten sin med Speedi Beet? Hva er deres erfaringer med foret og hvor får dere kjöpt det?
Svar
1
· Visningar
676
Senast: Haffe
·
Hästvård Är det någon här som provat Aloe Vera produkter till sina hästar? Stötte på en dam en gång på en tävling som var försäljare av sådana...
2
Svar
20
· Visningar
3 786
Senast: Matiz
·
M
Hästvård ...hur gör ni för att orka och inte tappa sugen... Lillkillen är fortfarande inte helt fräsch efter diverse skador, och jag börjar...
Svar
9
· Visningar
858
Senast: Centaur
·
Hästvård Efter att ha läst lite smått i trådarna här och även länge själv funderat över det här med klippning av häst och huruvida det är...
2
Svar
31
· Visningar
2 105
Senast: _otursbarn_
·
Foder & Strö Har själv börjat dricka aloe vera juice för min egen skull, hon jag köpte det av sa att jag även kan ge det till hästen för att den...
Svar
18
· Visningar
5 019
Senast: Cita
·
N
Hästvård Uppfödaren till min travhäst körde ett provlopp med min häst förra torsdagen. Hon tog ledningen och höll sig där 1000 meter. Sen var det...
Svar
6
· Visningar
2 102
Senast: bulan
·
P
Foder & Strö Hej! Undrar om det är någon som ger/har gett örter till sin häst? Har en nervös travarkille som jag har fått tips om att ge örter i...
Svar
4
· Visningar
1 165
Senast: Mynta2
·
F
Hästvård Jag har lite frågor om just knäledsinflamation bak. Hur igentligen får dom det? Vilka är symtomen? Vad kan en längre tid med...
Svar
4
· Visningar
833
Senast: Tez1
·
Foder & Strö Jag skall skicka in analys på hö för första gången. Jaq undrar om man betalar per häst. eller för paket man skickar in. Eller kostar...
Svar
8
· Visningar
941
Senast: pimy
·
S
Hästvård har använt fyrantel i sommar, dubbel dos första gången och ska nu avmaska igen. Ska jag använda dubbel dos igen eller bara en?
Svar
1
· Visningar
612
Hästvård För er som följt trådarna om min lilla pålla så kan jag meddela att imorgon åker hon till Trapalanda :cry: . Någon gång mellan 10-14...
Svar
6
· Visningar
946
Senast: Linda_77
·
S
Foder & Strö vart köper man det och vad kostar det?
Svar
3
· Visningar
647
Senast: Happy
·
Foder & Strö Ni som ger Sojamjöl till era hästar: Hur mycket ger ni av det? Mycket tacksam för svar!
Svar
9
· Visningar
1 067
Senast: Happy
·
Hästvård Min nya söta lilla shetlandsponny håller på att klia sig enormt mycket inne i stallet. Han hade troligen gjort det i hagen också om där...
Svar
2
· Visningar
820
Senast: Toudi
·
E
Hästvård En enkelt undran: MIn förra häst hade väldigt fina och torra ben, men kunde bli smått gallig bak om han stått inne länge. Dvs mjuuuka...
Svar
5
· Visningar
836
Senast: Salandge
·
Foder & Strö Fick av en hököpare en analysrapport, som hon gjort 7 månader efter köp. Höet togs på en vall med "magert" hö, eftersom det var till en...
Svar
6
· Visningar
908
Senast: Bubbla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama