Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

W
Hästvård Hejsan Jag köpte ett vbl valack på 12 år för ca 1 månad sen från ett ställe i skåne o vi har tagit det lungt med han då vi inte...
Svar
2
· Visningar
704
Senast: ridtravare
·
Hästvård Jag VET, jag är tråkig som tar upp detta vinterproblem mitt i varma juli! :o :D Men jag vill bara fråga lite. Hade hästen...
Svar
4
· Visningar
739
Senast: Darina
·
F
Hästvård Min femåring har små bulor som tyder på att vargtänderna är på väg. Jag vet att man på dom flesta travare tar bort dom men nu undrar jag...
Svar
13
· Visningar
1 919
Senast: cämela
·
Hästvård Söndagen den 5:e upptäckte jag att min häst tappat höger framsko. Tyvärr fick jag inte på den förräns den 7:e. När hovslagaren skulle...
Svar
9
· Visningar
1 416
Senast: 95johsv
·
Hästvård Efter att ha varit motsträvig att lyfta frmhovarna på i ett par dagar så var hovslagaren ute och tittade på min häst i måndags. Han...
Svar
1
· Visningar
901
Senast: 95johsv
·
Hästvård HAr en häst som råkade ut för en spark (insidan av bakskenan på h. bak) här för nästan en vecka sen. Då var hon rejält halt och öm i...
Svar
3
· Visningar
4 109
Senast: neferra
·
Foder & Strö Jag har en liten fråga som jag undrar om ni kan svara mig på. Om en häst behöver 6.5 i kvot och man får ett hösilage som är 6.55 i...
Svar
18
· Visningar
993
Senast: gejsa
·
N
Hästvård Jag fattar mig kort: Idag gjorde jag en besiktning på min häst med avseende att höja försäkringen, med böjprov och longering. Det...
Svar
14
· Visningar
1 326
Senast: neferra
·
H
Hästvård Han hade ont i ryggen! Hade ut en massör igår till han för att se om han hade ont i ryggen innan jag tar han på foder. Har han på prov...
2
Svar
21
· Visningar
1 536
Senast: Prosit
·
Foder & Strö Vad är det för skillnad på höensilage och ensilage? Är höensilage mycket torrare? Är det mer näring i någon av dem? Vilket är...
Svar
1
· Visningar
795
Senast: Sweet
·
J
Hästvård Hej! Min häst har fått diagnosen "kissing spines" och jag undrar om det är ngn som har samma problem med sin häst och har...
2
Svar
20
· Visningar
6 662
Senast: overtyre
·
D
Hästvård Nu när hästarna går på bete och tuggar i sig lite av varje, lite blommor här och lite tistlar och så, kan det på något sett färga...
Svar
3
· Visningar
6 877
Senast: psychogrrl
·
Foder & Strö Det finns ju riktlinjer för hur mkt foder (vikt) man bör ge per tillfälle men gäller det torrvikt? jag har en häst som jag blöter all...
Svar
1
· Visningar
563
W
Hästvård Hej Förra tisdagen bröt min häst ärtbenet i vänster framben. Har varit på Ultuna med honom och röntgat osv, men nu är han hemma igen...
Svar
6
· Visningar
1 737
Senast: Zmulan
·
C
Hästvård Märkte häromdan att min pålles svans var lite "tufsig" vid sidorna på svansroten. Kollade lite närmare på detta och såg att han kliat...
Svar
3
· Visningar
783
Senast: splash
·
G
Hästvård Hur gör ni för att undvika att era hästar utsätts för damm? Hur gör ni tex för att få bra luft i stallet, hur förvarar ni foder, vad har...
Svar
11
· Visningar
2 347
Senast: Wilfa
·
B
Foder & Strö Hej. Jag har fodrat min häst med eggersman och tycker det har funkat bra, ett smidigt foder. Nu är det så att hon jag köper av ska...
Svar
3
· Visningar
924
Senast: Becca85
·
C
Hästvård Jag ska tvätta Bobos svans till helgen å tänkte oxå passa på att reda ut den ordentligt. Naturligtvis har jag inget pälsglans hemma :(...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 963
Senast: Panter
·
Hästvård Vad har ni för strö i era hästars boxar? Och främst, varför? Hur bra är det, skulle du hellre vilja byta till något annat? Skriv gärna...
Svar
15
· Visningar
1 926
H
Hästvård Min häst har blivit skadad på betet, antagligen en spark. Har två små sår som sitter ovanför knäet på hö framben, hon är svullen. Har...
Svar
2
· Visningar
824
Senast: Häst 2004
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama