Hemma gjort pälsglans?

Sv: Hemma gjort pälsglans?

Okej, du har bara hööks i närheten eller?

Hööks pälsglans har jag provat ngn gång (Windsor) och det hjälpte inte så mkt. Men det andra (horsewise?) kanske är bättre?

Jag har hööks 10 minuter bort :D
Men vet inte om hag hinner dit innan jag måste åka till laggårn.

Nej, windsor är inte bra alls... Men det där andra är ju svindyrt, för så liiiite

Till de som använder pälsglans i sitt eget hår: Tror ni att det kan hjälpa om man har väldigt lockigt/vågigt/fluffigt hår? Vill försöka få mitt hår att se lite mer "vårdat" ut en bara fluff :p. Använder inte saker som innehåller silicon, då det ju torkar ut, men det är svårt att hitta nåt som inte innehåller det! ;)

Men jag skrev ju Equistar! :mad: :devil: :p

sweet: Läder är t.ex. dött. "det finns nog inget som den inte mår bra av då det är stendött"
Tvätta du ditt hår med lacknafta. lämna sedan nån trevlig permanent i tre timmar. Du kan hälsa sen hur bra ditt stendöda hår mår! :p

:rofl:

Sorry... jag hade nog huvvet under armen igår... läste nog inte... höhöh

Equistar har inget silikon i. Men jag skulle rekommendera en trevlig hårprodukt hos frisören. Det finns "människo-pälsglans" hos din frisör. Fördelen med dem är att de är anpassade efter din hårtyp och vårdar människohår bättre än pälsglans gör. Om du använder pälsglans i lockigt hår är jag rädd att det bar blir mer Kristina Lugn över det hela :crazy: Och det kan man ju inte direkt kalla välvårdat?

-kapp-

Ett hår kan väl knappast vara stendött, då det hela tiden växer...? :smirk:

:confused:

Det dör efter att det har växt ut. Det lever bara i hårsäcken. Sjläva cellerna som kommer ut har ingen metabolism och är därmed döda. Tot gewesen.

*lånar knapp*

Jag skulle nog använda det som e absolut billigast till svansen iom att det oftast handlar om MÄNGDER !!! Och då svansen är ett "dött" material spelar det ingen roll om de innehåller silikon eller inte...
Det enda jag skulle vara noggrann me e att det inte "droppar" ner på benen om de e tex sköljmedel man använder då det som sagt kan ge allergiska besvär i mängder (TROR jag, å jag vill inte chansa :) )

Silikonprodukter ogillar jag eftersom:
* Det blir torrt
* Det blir flygigt
* Det blir halt
* Taglet blir skört efter tid

Fördelen är dock att man får den där glatta lättutredda effekten, vilket vissa kanske gillar. Att silikon skulle ge allergiska besvär tror jag inte är vanligt. Och jag tror det är mindre "skadligt" att använda i pälsen faktiskt. Man ska inte glömma att hårremmen är precis lika död som taglet. Det är bara lite närmre till huden. Hud torkar dock inte ut av silikon.

Zenith skrev:
Men jag skrev ju Equistar! :mad: :devil: :p

sweet: Läder är t.ex. dött. "det finns nog inget som den inte mår bra av då det är stendött"
Tvätta du ditt hår med lacknafta. lämna sedan nån trevlig permanent i tre timmar. Du kan hälsa sen hur bra ditt stendöda hår mår! :p

Allt som skyddar håret är bra skrev jag, det finns inget medel att ha i som kan få hår att "må bättre" bara se bättre ut. Ett slitet hår är inget annat att göra åt än att klippa bort. Silikon lägger sig som en hinna runt hårstrået och skyddar det alltså.

Sen trodde jag ju att folk här hade såpass vett i skallen att de inte stoppar lacknafta, permanent eller andra skarpa medel i svansen på hästen och tror att det ska bli bra, trodde vi pratade om pälsglans... :p

Cronis skrev:
-kapp-

Ett hår kan väl knappast vara stendött, då det hela tiden växer...? :smirk:

:confused:

Om ditt hår hade levt så hade en klippning krävt bedövning. :smirk: Nä, håret växer från hårsäcken, det som hänger utanför är dött.

Okej, hade hoppats på att hitta ett billigare alternativ än att köpa hos frissan, men det kanske inte finns nåt. Vill man var fin, så får man nog pröjsa priset :p!

Du kan ju alltid prova! Det har ingen dött av. Jag är som sagt nöjd, använder equistar och foxfire till mitt hår. Tycker inte att foxfire ger mig flygigt eller torrt hår däremot blir det lite halt men det är ju det jag vill med foxfire. Equistar ger inte halt hår, det håller mitt fina och flygiga hår i styr utan att det blir fett.

Det passar kanske inte alla men det funkar för mig.

när den är tvättad kan man balsamera in den och skölja precis som man gör med sig själv... funkar prima...

Men jag förstår inte hur du inte hinner åka till hööks 10 min bort när du hinner sitta här??

Panter skrev:
Men jag förstår inte hur du inte hinner åka till hööks 10 min bort när du hinner sitta här??

Jag ska kunna ta mig TILL Höök´s oxå... :smirk:

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, så jag tänkte mig höra mig lite för hos er på Bukefalos. :) Jag är 22 år och bor hemma medan jag...
Svar
0
· Visningar
809
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 212
  • Låst
Övr. Barn Minns ni att jag skrev om min dagmamma som lämnade barnen ensamma? Hennes chef har nu pratat med henne om saker som jag berättat, och...
Svar
9
· Visningar
1 297

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka