Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Ska försöka fatta mig så kort det går. :smirk: Min treåring gick omkull i hagen och landade med bogen på en stor sten. Varvid en...
Svar
1
· Visningar
8 937
Senast: Lejonelle
·
P
Hästvård Kanske inte så konstigt att hästarna får extremt torra och spruckna hovar nu när det är så varmt o torrt, men har ni några tips på att...
2
Svar
33
· Visningar
2 735
Senast: Lancet
·
Foder & Strö Intressant artikel om hästar och färdigmat Jag tyckte detta var intressant, vad tycker ni andra?
Svar
2
· Visningar
767
Senast: Messy
·
B
Hästvård Ja, just det ;) Vad är det för skillnad?? Hade just bestämt mej för att köpa en flaska FlyStar (häst) och gick till Granngården...
Svar
2
· Visningar
1 652
Senast: Sweet
·
Hästvård Min hästs hovar har blivit så himla torra nu när det är som fnöske ute. I vanliga fall är de stenhårda, men nu torkar de. Han har därför...
Svar
12
· Visningar
1 841
Senast: lundsbo
·
Hästvård Har av min ET blivit rekommenderad ett tillskott som heter Equimun, till en häst som har drabbats av lite väl många halsinfektioner...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: via
·
C
Hästvård Vi disskuterade om eksem på hästar i stallet tidigare i dag. Islandsponnyägarna tyckte att "lite eksem inte var så farligt", medans...
2
Svar
22
· Visningar
2 103
Senast: kryptisk
·
Hästvård skriv upp foder/extra tillsatser :d som stabiliserar tarmfloran :o jag har nämligen en eksemhäst å de flesta tror just på att detta...
Svar
9
· Visningar
2 727
Senast: Geisli
·
E
Hästvård Har hört att man kan ge hästen äppelcidervinäger i maten som håller flugor borta och dessutom är bra för lederna. Någon som vet hur...
Svar
10
· Visningar
3 352
Senast: mackan
·
M
Foder & Strö Min häst fick för inte så länge sen diagnosen bronkit. Sen dess har hon blivit behandlad med kortison och slemlösande, och är nu...
Svar
13
· Visningar
1 529
Senast: Mithra
·
Foder & Strö Om nu höanalysen tillåter så tänkte jag köra med müslifoder i höst. Vad är ungefärliga priser på dessa sorter? Krafft müsli...
Svar
17
· Visningar
1 820
Senast: Skruttan1982
·
Foder & Strö Har under ett tag gett min häst cortaflx men nu e flaskan slut :( Jag märker tokstor skillnad på honom o vill gärna fortsätta dock har...
Svar
1
· Visningar
791
Senast: majja22
·
Foder & Strö Ger ni stona extra foder tex pellets mm När de går på bete. FGölis i dag 2 mån. Hon går på bra bete. Halvblod
Svar
11
· Visningar
955
Senast: Skruttan1982
·
Hästvård Visste inte riktigt var jag skulle placera tråden, flytta den gärna om den ligger fel.. Men som många(?) av er har koll på så sitter...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 108
Senast: aicha
·
S
Hästvård Vi hade en diskussion i stallet om hovar och TJÄRA och tyckte lite olika. Det är väl tjära man målar UNDER hoven för att försöka fixa...
Svar
4
· Visningar
1 346
Senast: Pentagoon
·
Foder & Strö Sitter och klurar på höstens foderstat till hästen och det här med mineraler och kvoter hit och dit. Energin och proteinet är ju...
Svar
3
· Visningar
792
Senast: Anna_
·
Hästvård Det är väl det det heter, lugnande medel som ges oralt? Hur "bra" funkar det? Dvs hur drogad blir hästen? Beror givetvis på dosering...
Svar
3
· Visningar
885
Senast: Fladde
·
Hästvård Funkar "broms-broms" mot bromsarna? Flugor ch sånt skit struntar jag i, men bromsarna är förj*vliga nu. Ska iväg och införskaffa...
Svar
3
· Visningar
1 177
Senast: Skrutt
·
D
Hästvård Idag när jag kom till stallet hade pållan (som nyss släppts i ny hage med nya kompisar) tre sår på benet, som efter sparkar eller bett...
Svar
9
· Visningar
1 398
Senast: Skrutt
·
M
Hästvård Vill veta allt som har med bockhov att göra; vad är det, varför får dom det, vad kan man göra åt det, vad innebär det (träning), hur...
Svar
5
· Visningar
3 125
Senast: Ämelie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama