Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

U
Foder & Strö hur mycke gurkmeja ska man ge hästen? fungerar de? har hört de ska vara väldigt bra.
Svar
2
· Visningar
707
Senast: Websters girl
·
Foder & Strö Betet är nu väldigt torrt och jag vill ha REGN nu! Och min fråga är (kanske dum): Blir det mindre protein i gräset om det är torrt? Ska...
Svar
2
· Visningar
653
Senast: mizz
·
G
Hästvård Kanske lite dum fråga men vad är blistrings skador? (Som det står att hästen kan få av t e x Radital liniment om man inte iakttar...
Svar
2
· Visningar
1 047
K
Hästvård ..när det är sååå fruktansvärt varmt ute, med hästen? vad gör ni dagligen? varje vecka? o.s.v alltså typ sköljer ni av den varje dag...
2
Svar
21
· Visningar
1 818
Senast: Galina
·
Foder & Strö Har suttit o tittat lite på vad hästen egentligen får i sig (Det är inte min häst, så jag har inte brytt mig om att lägga mig i fodret...
Svar
3
· Visningar
745
T
Hästvård Hej. Jag tänkte bara kolla när en häst blir könsmogen, vid vilken ålder? Tack för svar!
Svar
1
· Visningar
712
Senast: Move_Over
·
O
Hästvård Är det bara jag som har drabbats av denna åkomma? Min häst har haft en del verkliga åkommor och de har gjort mig så nojjig att jag hela...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 903
Senast: millus
·
Hästvård Det är jättetrevligt med stora kuperade hagar,men.. Nån som har nått supertips på hur man får bort kåda från pälsarna på hästarna????
Svar
6
· Visningar
799
Senast: Joyride
·
Foder & Strö Jepp nya höet är hemma på skullen nu, vill gärna ha lite synpunkter och foderstats förslag.. Man blir ju gärna lite "hemmablind" när man...
Svar
7
· Visningar
926
Senast: Happy
·
Foder & Strö Årets sköd verkar ha blivit riktigt god iår! Jag behöver tips på vart man kan skicka för att få annalys samt vad det kostar...
Svar
7
· Visningar
1 038
Senast: immabelle
·
D
Hästvård Vart kan man köpa självhäftande lindor (för att linda om benen när pålle har sår)? Apoteket? Hur funkar de? (har bara haft vanliga...
Svar
10
· Visningar
1 794
Senast: Giraff
·
M
Hästvård Har återigen lite frågor om avmaskning. Tydligen behöver man inte avmaska hästen om man ger den fri tillgång till BasiBlock Super...
Svar
6
· Visningar
925
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö hur mycket havre ska / kan min häst äta??? hon är en nordsvensk rids normalt hur mycket ska hon äta då? ok hur mycket betfor + hö...
Svar
1
· Visningar
791
Senast: Mynta2
·
Hästvård Nu semineras mitt sto för fjärde gången och denna gången har hon tre ägg fast alla är i olika storlekar och till skillnad från förra...
Svar
2
· Visningar
1 385
Senast: Gnist
·
Hästvård Min häst fastande i ett vajerstaket till en kohage efter att ha varit på rymmen från sommarhagen. Högerbakben fick ett sår på ca sex cm...
Svar
13
· Visningar
2 595
Senast: majja22
·
L
Hästvård är det "farligt" att vaccinera sin häst? några i stallet påstår sig att deras hästar inte ska vaccineras för att dom blir jättesjuka...
Svar
13
· Visningar
1 193
Senast: Sweet
·
E
Hästvård Om en sko är lite, lite lös på ena bakhoven, vad ska man då ha för verktyg för att fästa den bättre?
Svar
12
· Visningar
2 694
Senast: Stopek
·
Hästvård Upptäcke i morse att Herman har 2 hårda knölar på magen, stora som en femkrona ung. Vad kan det vara? Insektsbett? Getingstick? Han...
Svar
3
· Visningar
848
Senast: nexxa
·
Hästvård Okej, om jag inte haft en kompis här som ögonvittna, så hade jag befunnit mig på psykakuten nu, och krävt att bli inlagd pga...
2
Svar
21
· Visningar
4 147
Senast: mimus
·
A
Hästvård Kan ni berätta allt ni vet om Ehrlishias. En av mina hästar har fått det och jag vill gärna veta mer om det.Berätta!
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Sweet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama