Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Nu är det dags för oss att köpa hö, :banana: är inte sådär jätteduktig på sånt här. SKulle kunna behöva lite hjälp. Vad betyder det...
Svar
6
· Visningar
1 281
Senast: Achron
·
L
Hästvård Jag ska ta hem en häst med en transportfirma (lastbil), och har funderingar runt tranportskydden. Hästen ska åka sammanlagt 150-160 mil...
Svar
5
· Visningar
1 037
Senast: Linivia
·
E
Foder & Strö Årets hö blev som bekant inte som jag hade tänkt mig direkt.. :smirk: Tänkte mig hög proteinhalt, eftersom höet är skördat tidigt, det...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Egonson
·
Hästvård När avmaskar ni era föl? Jag har avmaskat honom en gång genom mjölken och det gjordes första dygnet. Nu är det dags igen, läste att...
Svar
1
· Visningar
703
Senast: Magdalena
·
Hästvård men nu vill jag ha ihjäl dem!!! Vad hjälper mot dessa? Vi har inga problem med mygg, knott, flugor etc utan det är dessa gråa...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
27 754
Senast: Sweet
·
Foder & Strö Är det någon här som ger deras hästar betfor under sommaren, om ja, varför, vad hjälper det?
Svar
9
· Visningar
1 604
Senast: pimy
·
Hästvård En kompis hästar har problem med hovarna! Hästarna är 1 och 3 år gamla och har samma mamma. Båda har väldigt lätt för att få sprickor i...
Svar
15
· Visningar
2 130
Senast: Lutta
·
Hästvård filten på era hästar: har ni märkt att hästen blir trött av att ha den på sig?? Min häst har blivit extremt trött de här dagarna...
Svar
3
· Visningar
801
Senast: mysko
·
Svar
7
· Visningar
985
Senast: fiaskurken
·
C
Foder & Strö Vår ponny (är 19) fick hosta i samband med infektion och väderomslagen i vintras. :cry: Efter det har han blivit känslig för damm...
Svar
2
· Visningar
681
Senast: Millz
·
Foder & Strö Alla hästar har väl olika behov. Som det står i många trådar ger väl folk mest sina hästar en massa saker för att De tror att hästarna...
Svar
1
· Visningar
650
Senast: annhen
·
Hästvård Mitt islandssto fick (förgiftnings)fång i veckan. Halt hf på kvällen (trodde hon hade fått en smäll på det) halt runt om på morgonen och...
2
Svar
35
· Visningar
2 970
Senast: Millz
·
Hästvård Har hästar lymfkörtlar i ögonvrån? Blev lite förvånad när veterinären idag sa att det var det som syntes i min hästs ögonvrå (de var...
Svar
2
· Visningar
1 391
Senast: psychogrrl
·
Foder & Strö Vi har väldigt bra bete där min häst går och han kommer att få gå ute en bit in på hösten. Gräset är kort och saftigt och hagarna klipps...
Svar
3
· Visningar
817
Senast: mirage
·
Foder & Strö På grunden står det bla. detta: Växttråd 12,0 % Kalcium 5 g 12% säger sig självt, men 5g? Är det per kilo? I hela säcken? 5 gram...
Svar
2
· Visningar
623
Hästvård Tadaa....så var allt igång igen... :smirk: Bakgrund: Lilla Misse ramlade ner i ett dike för 10 veckor sen, slog sig Rejält och han...
Svar
5
· Visningar
1 258
Senast: Jen80
·
S
Hästvård Nu har min 5-åring antagligen sparkat sig själv på insidan av benet igen. Förmodligen pga av irriterande insekter. Resultat: en fin rätt...
Svar
1
· Visningar
704
Senast: md5krist
·
Hästvård En av hästarna på betet har fått väldigt varma framhovar. Eftersom hästen är av en ras som ligger i extra mycket i farozonen för fång så...
Svar
4
· Visningar
913
Senast: Move_Over
·
K
Hästvård Smörjer in min häst med myggmedlet MD, började som det står i instruktionerna att späda ut det ordentligt och provade på en plats, för...
Svar
7
· Visningar
1 394
Senast: krickolina74
·
Foder & Strö era hästar glucosamin över sommaren. Ger ni hela dosen, som egentligen ska delas upp på 2 gånger per dag, på en gång eller ger ni inget...
Svar
12
· Visningar
1 099
Senast: Bibi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama