Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Hästvård Låter säkert som om jag är korkad, men jag har aldrig talat i de termerna, endast hästinfluensa/stelkrampstermer. Skulle skriva upp...
Svar
1
· Visningar
1 023
Senast: Asa_S
·
Hästvård Måste höra om nån har erfarenhet av det. Har ett 7 -årigt arabsto, och jag vet att de är sena i utvecklingen men så sena att de...
Svar
1
· Visningar
950
Senast: Jempa
·
T
Foder & Strö Efter sommaren har vi tänkt använda oss av en grindöppnare för att utfodra höet under dagen när vi jobbar. Vi har tänkt lägga det i...
Svar
2
· Visningar
1 070
Senast: Jempa
·
Hästvård ...ja snart blir jag tokig på Queens högra framben. :crazy: Resume kommer här: I början av juni är hon svullen/svampig över...
2
Svar
25
· Visningar
2 793
S
Hästvård Ljuverskydd :idea: finns det? Som så många andra är min häst mindre road av knott och broms. Smörjer och smörjer och smörjer lite...
Svar
16
· Visningar
1 363
Senast: Shettisar
·
Foder & Strö Är det bara jag som råkat illa ut? Mina beten är bort brända av solen, så nu får jag stödutfodra med hö..... Hoppas verkligen på en...
Svar
7
· Visningar
1 008
Senast: maskot
·
Hästvård Ena fölisen har ett "sår" på insidan av ena frambenet precis under bringan. Det är platt och torrt,tänk er som nån form av brännskada...
Svar
1
· Visningar
789
Senast: pys1
·
Hästvård Hästen jag ska berätta om är inte min utan några "bekantas". En nordsvensk brukshäst som alltid fått kohö och gått på bete hela...
Svar
9
· Visningar
2 807
Senast: fälttävlansnörd
·
Hästvård I förrgår kollade jag hästen för första gången på 5 dagar, jag har vart bortrest, medryttaren har tagit hand om honom. Hans högra öga...
Svar
4
· Visningar
1 010
Senast: Hallonsoda
·
Å
Hästvård Undrar om det är någon som har erfarenhet av hur hästen håller för hoppning efter en knäledsinflammation? I vintras åkte vi till klinik...
Svar
4
· Visningar
1 516
Senast: Esketeske
·
Hästvård Lite inspirerad av den andra tråden... Arjan har en fläck på ryggen , som en ärta ungefär. Det ser inte ut som ett sår utan det är svart...
Svar
8
· Visningar
1 467
M
Hästvård hej! För det mesta är det ju i hagen hästen skadar sig. Har ni nå bra tips på hur man kan undvika att hästen skadar sig i hagen??
2
Svar
27
· Visningar
4 190
P
Hästvård Hej är det någon som har någon erfarenhet eller någon ide om vad detta kan bero på? Detta var i oktober (ca)Tävlade dressyr LA:3 (...
Svar
5
· Visningar
1 051
Senast: PAU
·
K
Hästvård Så har dagen kommit då jag har varit tvungen att ta den jobbiga beslutet att ta bort min älskling....Han hade ju ingen försämring i mars...
Svar
12
· Visningar
1 118
Senast: Skruttan1982
·
I
Foder & Strö Vad ska man stödge vi brist?!
2
Svar
32
· Visningar
2 799
Senast: alice
·
B
Foder & Strö Hej... En kanske konstig fråga...men är det bara hästar som äter betfor??? Tanken slog mej igår..... :confused:
Svar
12
· Visningar
1 190
Senast: Shettisar
·
Hästvård Så var det dags igen. När Novans rygg äntligen verkar bli bra och hon fungerar över förväntan så ska hon givetvis börja med något nytt...
Svar
4
· Visningar
1 043
Senast: majja22
·
Hästvård Var nått år sen jag använde spån sist, så då glömmer man snabbt hur mkt som behövs för att fylla en box. Jag köper 40 liters säckar för...
Svar
3
· Visningar
803
Senast: Lena_B
·
Foder & Strö Har en fullblodsvalack hemma på lån på obestämd tid, som INTE tillhör den lättfödda sorten... När han stod inne på nätterna (från att...
Svar
17
· Visningar
1 111
Senast: ako
·
H
Hästvård Måste ha hjälp nu! Har en häst på prov nu en månad. Och jag vill behålla han. Ska ha han på foder isåfall minst 1 år. MEN han har...
Svar
8
· Visningar
1 050

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka