Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Jag vill veta massor..Jag ska den 25 lägga handpenning på en liten hingst islandshäst/nordis...Vill veta allt.. ex om någon har den...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
10 755
Hästvård Vad sjutsingen är det här i ögonvrån?! Det sitter fast, går inte att "pilla" bort med "milt våld" (inte försökt jättemycket...
Svar
16
· Visningar
3 125
Senast: psychogrrl
·
Hästvård mitt 6åriga islandssto är släppt på bete halvtid (ca 7 timmar per dygn, resten går hon i hage med ganska fattigt bete) och hon har...
Svar
1
· Visningar
866
Senast: BeastieBabe
·
M
Hästvård Bara undrar, finns det någon plats i Sverige som det inte är hur-många-som-helst bromsar eller mygg eller knott på iår ? :confused:
2
Svar
23
· Visningar
1 857
Senast: Evergreen
·
F
Hästvård Nä usch jag tror jag ska börja med kaninhoppning :crazy: Jag tyckte Missy känndes lite ojämn idag så efter passet tog jag ut för att...
2
Svar
25
· Visningar
2 568
Senast: Fladde
·
G
Foder & Strö Gurkmeja ska ju vara bra för hästens leder, om jag inte minns helt fel. Men nu undrar jag om de är någon som vet hurvida de verksamma...
Svar
1
· Visningar
701
M
Hästvård Hej! Ska på vet. inrådan ge lillkillen djävulsklo och är lite osäker på doseringen. Har för mig att det är 10 - 15 g per dag (länge...
Svar
7
· Visningar
6 437
Senast: Mr_right
·
M
Hästvård Mitt sto har svullna juver.....trodde först att det kunde va juverinflammation men hon hade ingen feber... Om man drar i spenarna (typ...
Svar
5
· Visningar
1 245
S
Hästvård Har varit inne på klinik med min snart 17åriga fjordvalack 3ggr-4e gången blir nu på tisdag(varit medrytare på honom i 7år-fick köpa...
Svar
2
· Visningar
759
Senast: Oxxx
·
S
Hästvård Jahaja, så har man då suttit och funderat lite på det här med sol, värme och hästarna :angel: Nu är väl jag kanske lite smått...
2
Svar
26
· Visningar
3 837
Senast: Arwyn
·
M
Hästvård En liten undran ..... Har unghästar högre temp än vuxna hästar?? Min vuxna islänning hade mitt på dagen 37,4. När jag kollar...
Svar
9
· Visningar
1 044
Senast: Akustik
·
M
Hästvård Min medryttarhäst tappar manen. Han är en eksemhäst och har tappat hela manen nästan. I början var han sårig och såg inte så kul ut. Sen...
2
Svar
20
· Visningar
5 460
Senast: Tinen
·
M
Hästvård För tre veckor sedan åkte hästen på bete. Hon hade då vätskande mugg på alla fyra benen, värst på båda fram. Vi behandlade med Celeston...
Svar
3
· Visningar
1 158
Senast: maskot
·
A
Hästvård Min valack har ont (ömar) mitt under sadeln (på längden) på vänster sida (ca 10 cm från ryggraden). Men det sitter djupt (ca 10 cm). Så...
Svar
5
· Visningar
834
Senast: O´boy
·
Hästvård Jag har fått brevet från ultuna nu Diagnosen på min häst lyder :Avsprängningsfraktur av tibia/fibulaproximalt . Är det någon som kan...
Svar
14
· Visningar
2 383
Hästvård Min häst har som jag skrivit tidigare haft problem med skada i hoven vänster fram. Hon har varit halt ett längre tag utan att egentligen...
Svar
13
· Visningar
3 746
Senast: Lazio
·
E
Foder & Strö Hej! Jag har just nu hästen på sommarbete, där hon kommer vara någon månad till. Problemet är när hon kommer tillbaka till stallet...
Svar
9
· Visningar
1 141
Senast: Texaz
·
Hästvård Hejsan allihop! Jag har ett gammalt russ hemma som ser otroligt trevlig ut i kroppen. (Han är 30 år) Men jag börjar fundera på om man...
Svar
2
· Visningar
826
Senast: mirage
·
G
Hästvård Vad gäller? Köpte en 4-åring i vintras som blivit grundvaccinerad med 6 veckors mellanrum. Ringde nu och pratade med...
Svar
1
· Visningar
628
Senast: miamiamia
·
Hästvård Fick min shettis röntgad för ca 1år sedan.Det visade sig då bla att hon hade en underutvecklad glidyta på höger bak knä. De sa absolut...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: Shettisar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama