På tal om insekter........

Sv: På tal om insekter........

i tidningarna har de väll skrivit att bromsarna ska försvinna om ca2veckor....men jag vet inte :confused:
Får väll hoppas på det....idag trodde jag att jag första dan på längre kunde få ha dem ute...(mulet o blåsigt)...men nehe då...solen titta fram å de där :devil: bromsarna kom fram o reta hästarna....det va bara att ta in de stackars djuren....

myrja skrev:
Bara undrar, finns det någon plats i Sverige som det inte är hur-många-som-helst bromsar eller mygg eller knott på iår ? :confused:

Vi fick ge upp kampen mot diverser bitande smådjur igår. Tog hem hästarna från sommarbetet med massor av gott gräs. Hästarna (eller i alla fall min gamla) hann inte äta tillräckligt de korta stunder på natten som de kunde äta och vara i fred från blinningarna. Min gamla häst började alltså tunna av trots jätte härligt gräs. Nu går dom hemma i vinterhagen där de har ett skjul att gå in i och skydda sig mot de små bitande monstren. Som tur är hade det hunnit växa upp gräs i vinterhagen så vi slipper fodra med hö mitt i sommaren.

Tror inte att jag varit med om värre sommar när det gäller blinningar och bromsar.

Det är lika illa här i Skaraborg, vilket iochförsig gör att mina hästar inte spricker. Dom tillbringar 95 % av dagen inne i stallet, med små snabba visiter på betet, idag har det dock blåst så det har varit lite drägligare.
Deras hull är dock vad man kan kalla mycket gott....

Går man ut med hästen på kvällen här hos mig i Småland så är det knappt några buggz alls :idea:

Jag är så lycklig, för förra året gick det knappt att vistas i skogarna p.ga alla mygg! :eek: Det var ren invasion! Hemskt. Ännu hemskare blev det då hästen bara fick skrittas...

Liknande trådar

Hästvård Bombas just nu av reklam för detta nya (dyra) tillskott. Ni är så många här som kan läsa innehållsförteckningen bättre än mig och jag...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
7 577
Senast: Fiorano
·
Samhälle Tittar ni på nyheter på TV eller streaming? Själv har jag slutat att titta på nyheter. Jag behöver inte nyheter för att veta att idag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 893
Senast: aiquen
·
Övr. Barn Jag är en 34-åring invandrare som har separerat sig från sin partner nyss. Jag känner att jag vill skaffa barn, helst i Sverige, för att...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 144
Senast: gammalek
·
Fritid Nu är det bara 4 dagar tills de första tävlingarna smyger igång, 6 dagar tills den officiella invigningen 🎉 Har ni börjat OS-peppen...
42 43 44
Svar
877
· Visningar
27 478
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar