Jag föll till föga och köpte nyponpulver. :crazy: Det räcker i tre månader, så har jag tid på mig att utvärdera om det har nån effekt.

Kvällshoppade igår efter att ha tänkt på den här tråden ett tag :)
Ska bli intressant att se om det har någon effekt på min häst, han har ett spökigt bakben (lite shivering-aktigt, märks mest vid skoning).

Kvällshoppade igår efter att ha tänkt på den här tråden ett tag :)
Ska bli intressant att se om det har någon effekt på min häst, han har ett spökigt bakben (lite shivering-aktigt, märks mest vid skoning).
Jag med!
Köpte 0,5 kg påsar för att se om mitt sto (som är pipplig) får i sig det. Blir spännande att se om det får effekt. Hon har periodvis fått Superflex men det var flera år sen nu.

Vilka hästar rekommenderar ni detta tillskott till? Är det "lönt" att ge det till unghäst under utbildning eller ska man satsa på att ge det till den "äldre" hästen över 10?

Vilka hästar rekommenderar ni detta tillskott till? Är det "lönt" att ge det till unghäst under utbildning eller ska man satsa på att ge det till den "äldre" hästen över 10?
Jag ger det till fyra hästar nu. Min som är 17 och har lite issues med kroppen, tävlar svår klass WE märker jag mest skillnad på. Helt torra ben, superfräsch och pigg!

De andra tre vet jag inte om jag tycker det gör någon skillnad egentligen. Den som är 15ish är alltid tokpigg och fin i benen. De andra två är 5 och 9. Vet inte deras baseline utan. Den som är 9 har utvecklats otroligt bra i kroppen på tre månader och bygger verkligen muskler. Det beror naturligtvis på jobbet och bra grovfoder också. Men utvecklingen är väldigt fin. Den hästen har haft fång dessutom och arginin kan hjälpa till att förebygga.
FunPic_20241207_213134050.webp

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 386
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 411
Senast: Mia_R
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
26 27 28
Svar
558
· Visningar
19 159
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 018
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar