Ja det är väl därför Atletix säljer 😛. Tur att vi på buke kan gräva lite djupare och gruppforska.

Det verkar alltså som att rödbetan inte är en aktiv ingrediens för hästar, och att man kanske kan skippa den till Mytletix?
Perfekt ju!
Jag testar utan rödbeta och ser om gamlingarna mår bättre bara på övriga 2 ingredienser. :-). Antar att jag kör 50-50 av dom och då bara behöver klura ut hur mycket pållarna ska ha. (och sen lyckas få i dom det, men det är ett senare problem ;-) )
.

Perfekt ju!
Jag testar utan rödbeta och ser om gamlingarna mår bättre bara på övriga 2 ingredienser. :-). Antar att jag kör 50-50 av dom och då bara behöver klura ut hur mycket pållarna ska ha. (och sen lyckas få i dom det, men det är ett senare problem ;-) )
.

Kanske nypon istället för rödbeta iom äldre hästar :)? Smakar gott, god evidens för häst (för rörlighet, inte för vitaminer etc).

Asså hörrni, nu börjar även jag bli sugen att testa. Jag behöver inte fler grejer att lägga pengar på ju. 😂

På ett totalt orelaterat plan är det någon som minns vilken sida i tråden receptet på myletix finns? :angel:

Apropå när en ger så inför dressyrpass ger jag ffa den äldsta hästen innan passen.

Blev lite sugen på att göra nästa blandning med nypon istället för rödbetspulver! Det låter som en väldigt bra idé! Hade kunnat tänka mig lite mer potent variant med djävulsklo och gurkmeja också för hästar med artros som inte tävlar.

Apropå när en ger så inför dressyrpass ger jag ffa den äldsta hästen innan passen.

Blev lite sugen på att göra nästa blandning med nypon istället för rödbetspulver! Det låter som en väldigt bra idé! Hade kunnat tänka mig lite mer potent variant med djävulsklo och gurkmeja också för hästar med artros som inte tävlar.
Skulle ha i msm också i "tävlar ej" blandningen

Jag har en helt ny burk Atletix som jag sparar till Hedwig kommer hem igen. Slutade ge Platina eftersom jag upplevde att hon blev så stirrig. Köper Eclipse biofarmab strandnyponpulver till henne istället.
Jag kanske ska blanda atletixpulvret med strandnyponpulver och djävulsklo till den gamla.🤔
Hon har garanterat artros i ena framknäet o säkert på fler ställen. Verkar inte påverkad på lösdriften men kan ju vara skönt att få lite grejer mot åldersstelhet.

Det jag försöker säga är att sättet vi bemöter hästen på spelar roll. Om vi ojjar oss finns det hästar som speglar det och blir molokna och mår dåligt.

Jag menar alltså inte att mätbara skador/pålagringar försvinner, jag menar att smärtupplevelsen kan lindras av sociala faktorer. Och när det kommer till sånt som rör immunförsvaret så kan känslor och inställning ha riktigt, mätbar påverkan.

Måste bara kommentera detta...Men ja! Min irländare! Tog in honom från hagen en kväll och det var mörkt ute. Inga konstigheter alls. Han trippade med så fint. Väl inne i stallet ser jag att benet är väldigt svullet och jag upptäcker ett sår som jag synar närmre och ojar mig.

När jag ska flytta honom till spolspiltan kan han plötsligt inte gå och släpar sitt framben helt rakbent fram till spolspiltan 🤣

Han blir alltid döende när man upptäcker ett sår. 😆

Jag tänker oxå testa och köpa blandningen. Vågar man testa med nypon istället för rödbeta? Tänker om rödbetan har något med de 2 övriga ingredienserna att göra som gör att det fungerar så bra.

Tänker testa på 1 av hästarna som jag inte rider själv utan som bara rids utav min medryttare ca 5 dgr i veckan. Han är född 08 så det kan ju vara bra ändå. Får se om hon märker något. Det är ju jag som ger han mat så hon kommer ju inte veta om det.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 146
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 715
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 848
Senast: Mia_R
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
3 156
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka