Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är lite nyfiken på vad rödbetspulvret är till för? Jag kan ha shoppat övriga 2 igår, men förstår inte riktigt vad rödbetorna är till för? Kan nån vänlig själ förklara för mig?
Kommer testa på våra gamlingar och se. Ska bli spännande!
Så jag som ger gammelstoet som bara för att öka cirkulationen i hennes bakben, behöver då egentligen inte tillsätta rödbetspulvret? Hon går bara i hagen.De kan hjälpa till att minska mjölksyra bland annat. https://www.svensktkosttillskott.se/rodbeta-sa-paverkar-den-din-uthallighet
Så jag som ger gammelstoet som bara för att öka cirkulationen i hennes bakben, behöver då egentligen inte tillsätta rödbetspulvret? Hon går bara i hagen.
Jag är lite nyfiken på vad rödbetspulvret är till för? Jag kan ha shoppat övriga 2 igår, men förstår inte riktigt vad rödbetorna är till för? Kan nån vänlig själ förklara för mig?
Kommer testa på våra gamlingar och se. Ska bli spännande!
Gurkmeja gör jättestor skillnad på vissa hästarJag blir lite sugen på att laborera fram en "äldre häst-hälsa" mix. Rörlighet och välmående för de som inte är i hårdare träning. Jag tänker rödbetspulver och nyponpulver som grund, vad mer kan man tänka sig... MSM kanske?
Gurkmeja gör jättestor skillnad på vissa hästar
Jag hann inte få svar av hästarnas osteopat innan jag beställde men ordinationen från henne var 25 g rödbetspulver en testperiod till min äldre och ponnyn får äta allt (eftersom jag redan beställt). Antioxidanter, syre i blodet o bra för levern, de andra har han som inte tränas någon större behållning av. Hon är alltså osteopat i grunden men stort intresse och utbildad i massa annat och vi har trivts bra med hennes rekommendationer genom åren så testar såhär tänkte jag
![]()
Har hon någon som helst medicinsk högre utbildning för att framhärda sådant, eller väljer du bara att svälja allt med hull och hår?
Vadå "syre i blodet" och "bra för levern"?![]()
However, horses have evolved to eat mainly grass which contains little or no nitrate and so do not appear to have the related transporters or reductase enzymes"
Jo jag fattar ju att man syftar på NO som nån himla panacea , men problematiken är att det är så himla onyanserat och ovetenskapligt som typ 99 % av allt inom tillskott! Citat ovan från artikeln du länkade belyser ju det faktum tämligen väl.
Jag ger bara mat i krubban en gång per dag, vid intag på kvällen. Så jag gav då. Och den rent uppiggande effekten höll ju i sig i alla fall (jag fick sluta att ge för djuret blev på tok för piggt och det funkade dåligt för konvalescensen)När jag läser om Citrulline och L- arginin så står det att det är bra att ge före träningen.
När ger ni era hästar ? våra får ju normalt efter träningen.
Jag kom att börja läsa om det då jag tränar en del själv och någon rekommenderade något tillskott före träningen och det innehöll ju då Citrullin.
Kanske skulle testa lite av blandningen själv![]()
Har hon någon som helst medicinsk högre utbildning för att framhärda sådant, eller väljer du bara att svälja allt med hull och hår?
Vadå "syre i blodet" och "bra för levern"?![]()
Jag har insett att vi är väldigt oense även när vetenskap diskuteras så jag släpper "att svälja allt med hull och hår", känns inte som att du är intresserad av ett svar öht annat än för att klaga![]()
Jag är fullt mottaglig för vetenskapliga belägg och faktiskt genuin vetenskap. Att diverse löst folk med diverse lösa titlar som "osteopat "och med "utbildningar" vitt och brett påstår att diverse grejer är bra för levern, eller syresätter blodet är fullkomlig rappakalja däremot och saknar vetenskaplig grund. Det motsätter jag mig mot.
But to each their own, det är dina pengar och din häst![]()