Jag ger det till fyra hästar nu. Min som är 17 och har lite issues med kroppen, tävlar svår klass WE märker jag mest skillnad på. Helt torra ben, superfräsch och pigg!

De andra tre vet jag inte om jag tycker det gör någon skillnad egentligen. Den som är 15ish är alltid tokpigg och fin i benen. De andra två är 5 och 9. Vet inte deras baseline utan. Den som är 9 har utvecklats otroligt bra i kroppen på tre månader och bygger verkligen muskler. Det beror naturligtvis på jobbet och bra grovfoder också. Men utvecklingen är väldigt fin. Den hästen har haft fång dessutom och arginin kan hjälpa till att förebygga. Visa bifogad fil 158367
Det var det här inlägget på insta som puttade mig över kanten 🙈😅
Superfin utveckling!

Kvällshoppade igår efter att ha tänkt på den här tråden ett tag :)
Ska bli intressant att se om det har någon effekt på min häst, han har ett spökigt bakben (lite shivering-aktigt, märks mest vid skoning).
Även jag har shoppat för att prova. Har ett sto född 2013 med sjukdom som kraftigt påverkar cirkulationen i benen, och som även rent allmänt kan vara betjänt av lite kroppslig "hjälp på traven", särskilt när/om vi får sätta igång igen sen (konvalescent sen sept och var inte igång innan det heller)

Jag har gett nypon i några dagar nu (dubbel dos) och inte märkt nån skillnad. Däremot tyckte hästen att det är supergott! Så även om det inte fungerar får hon iaf tre goda månader. :love:

Jag har gett nypon i några dagar nu (dubbel dos) och inte märkt nån skillnad. Däremot tyckte hästen att det är supergott! Så även om det inte fungerar får hon iaf tre goda månader. :love:

Det tar ganska lång tid innan det ger någon effekt har jag för mig.
Men jag har märkt skillnad på både hund och häst jag gett nypon till 🙂

Det tar lite tid innan det ger effekt. Samma med Mytletix, får ge det åtminstone en vecka eller två.

Det tar lite tid innan det ger effekt. Samma med Mytletix, får ge det åtminstone en vecka eller två.

Ja, jag har ju pulver för tre månader, så oavsett effekt eller inte kommer hon få äta upp det. Sen kanske jag skulle gjort nån övning eller liknande före och efter, för att se eventuell skillnad. Hon är liksom redan galet pigg pga vädret.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 386
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 411
Senast: Mia_R
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
26 27 28
Svar
558
· Visningar
19 077
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 017
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar