Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Sitter och funderar på avmaskningen vid installningen i september. Har ju avmaskat med Ivomec så kom jag att tänka på att alla hästar på...
Svar
11
· Visningar
820
Senast: linafina
·
S
Hästvård Erfarenhet av häst med patellaluxation??. Min har fått den diagnosen och har ibland upphakningar, ffa då hon är sämre. Är sämre vid...
Svar
8
· Visningar
7 682
Senast: Pigalle
·
M
Foder & Strö Ställde in en mineralbalja (10kg) till hästarna (2st) förra veckan, och nu är halva redan borta! :eek:. Visst har betet börjat sina...
Svar
3
· Visningar
853
Senast: ang
·
Hästvård Min häst har en jättemärklig sårskada. Jag har aldrig sett något liknande förrut. I måndags när jag borstade hittade jag något osm...
Svar
10
· Visningar
1 160
Senast: Stall Olitten
·
R
Hästvård Hur är det däe med avmaskning egentligen... Ska de vila helt en/ett par dagar efter att man avmaskat? Eller ska de ridas lugnt. typ...
Svar
4
· Visningar
706
Senast: medkand
·
Foder & Strö Jag blir tokig! De har knappt haft något bete senaste tiden och ändå så är hästskrället fet! :mad: Nu får de hösilage ute också...
Svar
4
· Visningar
785
L
Hästvård Någon som vet vad det betyder ? Var på utställning i helgen med min foderhäst, ett treårigt russ sto som är helt underbar :) Hon...
Svar
2
· Visningar
726
Senast: Foolish
·
Hästvård Hur uppkommer dessa rent fysiologiskt? Hur får man dem att försvinna? Är de "farliga" på något sätt? Tacksam för svar :bow:!
Svar
2
· Visningar
666
Hästvård Nu har jag varit i HBG med gubben. Tyvärr så var han fortfarande 4 grader halt höger fram & 3 grader halt vänster fram. Nu provade...
Svar
16
· Visningar
1 360
Senast: Zamba_of_magica
·
M
Hästvård Hur stor påverkan har skelettets/benstommens grovhet och ledernas storlek på hållbarheten? Efter tre år med mitt arabsto har hon nu...
Svar
1
· Visningar
953
Senast: Sweet
·
Hästvård om en häst är halt eller markerar på nått ben. Jag tycker det är så svårt att se. Känner mig så dum när det står kunniga och säger att...
Svar
2
· Visningar
789
Senast: Becca85
·
Hästvård Vi har en trevlig hingstunge född i mitten på mars. Nu börjar det hända grejer! För ca 2½vecka sedan hade han ett märke stort som en...
Svar
1
· Visningar
708
Senast: Becca85
·
D
Hästvård Min pålla har ju sk "sommareksem" och jag har provat massor med olika krämer och diverse. Nu äntligen har jag hittat något som...
Svar
8
· Visningar
3 629
Senast: ancan
·
N
Foder & Strö Antag att man vill utfodra ett halvblod (560 kg, sto, lätt träning) samt en islandshäst (hur mycket kan en normalbyggd islänning på 130...
Svar
5
· Visningar
639
·
C
Hästvård pust i värmen, har ett problem med dessa flugor, blinningar och andra kryp som driver min häst till vansinne. Han kan inte koncentrera...
Svar
3
· Visningar
1 122
·
R
Hästvård min häst vill inte gå upp i vikt! måste till en klinik för att kolla om det är nåt fel.... men jag har ett problem... min häst är...
Svar
8
· Visningar
975
Senast: Mynta2
·
Hästvård Nu har jag gjort bort mig!! :crazy: Ena hästen har väldigt vit mule och jag brukar alltid smörja in den under sommaren. Men i år...
Svar
6
· Visningar
1 171
Senast: Corax
·
Foder & Strö Hur går man tillväga för att höet ska hålla sig fräscht och fint så länge som möjligt? Förr har vi bara kastat upp höet och lagrat så...
Svar
3
· Visningar
1 702
Senast: Gnist
·
Foder & Strö Hej! Jag tar hand om två hästar som är på bete under ca 3 veckor. Betet är på ca 2 h och ganska kraftigt. En ponny new forest som är...
Svar
8
· Visningar
1 161
Senast: bsmx
·
Hästvård och inget som helst foder de första tre dygnen är den rätta behandlingen vid konstaterat fång fick jag veta idag. Vad tycker ni?
2 3
Svar
41
· Visningar
2 866
Senast: Bubbla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar