Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö Hej på er! Fick idag analysvärden på vårat hösilage och värdena såg ut så här: TS 71% (är något lägre i verkligheten då provet fick...
Svar
2
· Visningar
832
Senast: pinky
·
M
Hästvård Hejsan! Köpte min första häst nu i mars. En gammal travar vallack på 13år(nu 14år). HAn hade vart hos fodervärd ett år innan jag köpt...
Svar
12
· Visningar
1 665
Senast: MartinaN
·
Hästvård Någon som har erfarenhet och kan berätt mer för mig vad det innebär? Är det stressfraktur, yttre våld, medfödd defekt?
Svar
1
· Visningar
893
Senast: Sweet
·
Hästvård Hur är det, fungerar tjärtvål som insektsmedel? Någon som provat? Hur funkar det och vilket medel använde ni? Tror ni människovariant...
Svar
1
· Visningar
931
Senast: Zenith
·
F
Foder & Strö Min fråga är väldigt enkel; Att smörblommor inte är direkt nyttiga, det vet jag (giftiga för kanin i alla fall) men stämmer det att de...
Svar
2
· Visningar
1 291
Senast: Flash
·
C
Hästvård Nu behöver jag lite hjälp då beslutsångesten är enorm.Sålde barnens c-ponny i april och köpte en stor häst.Två månader senare är ponnyn...
Svar
8
· Visningar
969
Senast: Alexandra_W
·
T
Hästvård Håller på att leta häst och har nu en på gång som verkar trevlig och är fin. Ett problem är dock framhovarna. Båda hovarna har en tunn...
Svar
7
· Visningar
1 428
Senast: immabelle
·
Hästvård Min häst har nog bara gått igenom staketet 1 gång förut. I dag tog hon med fölisen. De gick igenom strömmtråden. De hade sprungit en...
Svar
4
· Visningar
1 304
Senast: mackan
·
I
Hästvård Min kompis har en häst som har tuppspatt, och den hästen har väldigt svårt att gå i korrekt form kan det ha med tuppspatten att göra...
Svar
2
· Visningar
1 081
Senast: indigo95
·
Hästvård Vilket märke använder ni? Min häst har 80 cm lång man och en jättetjock lång svans, så jag behöver nåt som verkligen tvättar rent men...
2
Svar
39
· Visningar
7 665
Foder & Strö Hej.. jag undrar om islandshästen behöver något mer än vad alla andra hästar behöver (alltså något foder) typ mer mineraler eller något...
Svar
13
· Visningar
1 222
Senast: Roheryn
·
J
Foder & Strö Hej hej, Nu har jag fått analysvärden på vårt hö.......hmmmm kan det vara FÖR :angel: bra? Per kg foder: råprotein: 105 smrp...
Svar
8
· Visningar
1 325
Senast: Jacky
·
M
Hästvård Hörde just på radion att ett stall är isolerat pga kvarka. Är det nån som vet nåt????? :confused:
Svar
1
· Visningar
941
Senast: malört
·
J
Foder & Strö ÄR DET VÄRKLIGDN INGEN SOM VET CA PRISET PÅ ENSILAGE , JAG MÅSTE VETA ! SÅ SNÄLLA SKRIV OM NI VET :bow: :bow:
Svar
6
· Visningar
906
Senast: _ox_
·
Hästvård Natt till tisdag blev ett sto skuret runt underlivet i hagen. Det hände i området runt Västerhaninge. Ville bara skicka ut en varning...
Svar
10
· Visningar
1 311
Senast: seejii
·
F
Hästvård Jag har hållit på med hästar i många år och tycker mig veta en hel del om hästars tänder. Jag äger en munstege och en vanlig tandrasp...
Svar
14
· Visningar
2 606
Senast: sjoberga
·
Hästvård vad gör man med ärtstora hårda knutor som ligger precis under huden på ryggen där sadlen ska ligga.Trodde först att det var fodret...
Svar
12
· Visningar
1 752
Senast: carnival
·
Foder & Strö Min häst kommer hem från bete nästa helg, då har han varit borta 4 veckor. Han har bara ätit gräs. Hur gör jag när han kommer hem, hur...
Svar
5
· Visningar
780
Senast: Aliche
·
Z
Hästvård Vi har en fölunge på bete hos oss som är född 200503 och hennes hovar är väldigt dåliga, de spricker, delar på sig så det kommer in grus...
Svar
3
· Visningar
1 251
Senast: zorro
·
Hästvård Kelefjant fifflar med pälsfällningen igen. Hon började fälla i tid, men hon har inte slutat fälla än (även om hon fäller ganska lite nu)...
Svar
9
· Visningar
1 357
Senast: apocalypsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama