Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård Sällar mig till "hovhysterin".. :D Kan någon vänlig själ förklara, kanske visa bilder, på hur en bruten vs. normal tåaxel ser ut?
Svar
8
· Visningar
4 952
Senast: NinasApache
·
Hästvård Var kan man köpa citronella olja?
Svar
9
· Visningar
3 976
Senast: Sweet
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av kastrering av små föl?? Och då under två månaders ålder. Tillväxt? Social kompetens?? Utseende??? AM
Svar
16
· Visningar
1 853
Senast: Morotsbiten
·
Hästvård Hej, min lilla islänning har eksem.. nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra med hennes svans.. förra året hade hon "ingen" kan man...
2
Svar
21
· Visningar
1 691
Senast: Tibra
·
Foder & Strö Hur gör jag ? jag skall ta prov på höt. Har inte behövt göra det själv förut. Snälla tala om vart man skickar det o pris
Svar
1
· Visningar
563
Senast: Jacky
·
L
Hästvård Vad är typiska symptom på att en häst är sned i korset eller har snett bäcken eller roterat bäcken eller allsköns spänningar i ryggen...
2 3
Svar
47
· Visningar
26 842
Senast: annhen
·
Hästvård Jag var och shoppade lite på B*rjes häromdagen och köpte ett nytt flugmedel som heter Unicorn Protector. Enligt anvisningarna ska man...
Svar
1
· Visningar
646
Senast: skuggi
·
Hästvård Jag ska skörda mitt eget hösilage, dock har jag inte vältat så bonden som hjälper mig sa att det finns risk att det hamnar någon enstaka...
Svar
8
· Visningar
1 097
Hästvård Är det nån som vet nån bra sida där man kan få reda på fakta och symptomer om olika fästingsjukdomar för häst och hund? Eller om det...
Svar
2
· Visningar
1 546
Senast: Ti_Ti
·
S
Foder & Strö Vi tog in vårt hö i går, har legat en vecka med bra väder hela tiden, bara några få droppar regn. Det är lite solblekt på vissa ställen...
Svar
6
· Visningar
1 232
Senast: Reykur
·
L
Hästvård För er som är intresserade så var jag (äntligen!) till ET med min häst igår, och som jag hela tiden vetat men inte kunat bevisa så satt...
Svar
1
· Visningar
687
Senast: Spirit
·
Hästvård Ska snart få hem min häst till eget stall och funderar nu på vad jag ska ha som strö. Innan har hon stått på torv och det tycker jag...
Svar
12
· Visningar
2 317
Senast: Ante
·
Hästvård Något jag funderat på. Skos era hästar år ut och år in eller får de "pausa" någon gång från skorna? Jag har alltid (eller nästan...
2
Svar
26
· Visningar
2 312
Senast: åsalin
·
T
Hästvård Flugor Undrar om det är någon som har ett bra recept på någon sorts flugspray som man kan göra hemma på egen hand?
2 3
Svar
45
· Visningar
3 747
Senast: lis1e
·
L
Hästvård Vad använder ni för flug-/myggmedel såhär i sommartider för att hästarna ska slippa den små krypen under magen och andra känsliga...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 460
Senast: Lord Owen
·
K
Hästvård är det någon som har bilder på mugg? misstänker att pållan har det
Svar
9
· Visningar
959
Senast: HubbNubb
·
N
Hästvård Ibland känns det hopplöst med skimlar :smirk: ... Har ni ¨några tips om hur man får svansen vit, hur man får bort pissfläckar och alla...
Svar
18
· Visningar
7 440
Senast: Ramona
·
M
Hästvård Lurar lite på om min hästs lilla skada har något med gaffelbandsinfästningen att göra efter tips i en annan tråd. Någon mer här som...
Svar
8
· Visningar
2 518
Senast: Montéryttare
·
Hästvård någon mer som haft häst/ar med luxerad patella? (patella ur led -ej patellaupphakning). min unghäst konstaterades luxerad för 1,5 vecka...
Svar
9
· Visningar
3 018
Foder & Strö På Kraffts hemsida står att Muslin ska blandas med havre och mineraler för att skapa en bra foderstat. Men om man genom höets värden...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: amalia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama