Sammanslagning av trådar ang flugmedel

Sv: Bästa flugmedlet??

Men hur blandar ni ut RB86...mycket vatten eller? Vi kanske gör fel? :confused:

H.Malin

Jag tycker att RB86 stinker så att det skrämmer bort människor också, inte bara flygfän :crazy: .
Köpte Hästdeo detta år och det fungerar hyfsat bra och luktar bättre (tycker jag).

Chevalet ska ju vara himla bra också har jag hört.

Sv: Sammanslagning av trådar ang flugmedel

*lånar*

Jag använder RB86, funkar bäst hittills tycker jag. Lite kladdigt men men... Myggen tycker iaf inte om det! Till knottätna sår använder jag Skillingaryd som är jättebra...

Använde Switch pour on en sommar (TROR JAG) men halvblodet kunde inte alls ha det, hon blev alldeles svettig och ville lägga sig ned efter en kvart! :eek:

I särklass bästa flugmedlet som någonsin har funnits på jorden är SEVEN eller 7 :love: kommer inte ihåg... Spray som skyddar på sju olika insekter som knott, mygg, flugor, bromsar, fästingar... Helt underbart men tyvärr finns det inte i sverige längre vad jag vet :mad:

medel mot bromsar?

vad har ni för bra medel mot bromsar/knott etc? sitter på jobb just nu och fick samtal om att ena hästen därhemma hade blivit sönderbiten av knotten. ska iväg efter jobb och köpa något medel. tips tas tacksamt emot!!!

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 791
Senast: Roheryn
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 815
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 172
Senast: Lingon
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 205
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar