Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Min häst har antagligen blivit biten eller stucken. han är svullen över ögonen och dom rinner. han är lite irriterad i slemhinnorna men...
Svar
5
· Visningar
3 344
Senast: *mathilda*
·
E
Hästvård Min stackars häst har fått en massa bett precis framför sadelgjordsstaden vid armbågen. Små svullnader som det flagnar av hud på och...
Svar
9
· Visningar
1 126
Senast: Zolimita
·
Hästvård Min häst har, som jag skrivit om i flera tidigare trådar, hosta. Nu har dom gått ute dygnet runt och har bara ätit gräs dagtid och...
Svar
8
· Visningar
1 724
Senast: Shaggy
·
K
Foder & Strö Hej jag måste köpa kraft grov eller kraft grund till min hyrhäst som jag ska ha i juli. Hon ska ha ungrfär 1 kg om dan men vad kostar...
Svar
9
· Visningar
1 331
Senast: Tiboo
·
L
Foder & Strö Kan FÖR mycket bete ge fång? Eller är det bara problem med invänjningen vid betet som kan ge det, alltså foderbytet, och inte överdriven...
Svar
19
· Visningar
1 691
Senast: Lord Owen
·
Foder & Strö på ett ung en rundbal torrhö?
Svar
4
· Visningar
714
Senast: mimus
·
M
Hästvård Hej! Ett grannstall har ringorm. Dessa är under behandling dock. Min fråga är; Får man, om man står i drabbat stall, åka ut och...
Svar
7
· Visningar
1 286
Senast: Lena_B
·
Hästvård Hur bra ser hästen om den har flugmasken på sig på natten, brukar ta av dem då, men måste jag det? Grannen ska titta till hästarna nu...
Svar
12
· Visningar
1 561
Senast: maskot
·
T
Foder & Strö Blir hästar tjocka av vetekli? Är det bättre att ge betfor istället?
Svar
8
· Visningar
1 025
Senast: Tosa
·
Foder & Strö För snart 3 veckor sedan lämnade jag hösilage till Lantmännen som dom skulle skicka iväg på analys. När tiden gick undrade jag såklart...
Svar
3
· Visningar
703
S
Hästvård nån som vet någon bra salva man kan ha i mungiprona på hästen? försöker rida med hackamore så ofta som möjligt (när jag rider ut) men de...
Svar
17
· Visningar
1 513
Senast: maskot
·
M
Hästvård Hra lånat en shettis nu under sommaren och hon går kanske på för mycket bete.. vd jag vet har hon ej haft fång någon gång.. men så idag...
Svar
6
· Visningar
1 054
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Nu är jag lite nyfiken. Ni som använder fodertran, varför ger ni det? Penslar ni det på hovarna för bättre hovar eller ger ni det i...
Svar
1
· Visningar
856
Senast: ang
·
Foder & Strö Har fått erbjudande om att ta hö på en äng i närheten. Behöver bara betala kostnaden som bonden tar för platsen och "tillverkningen" av...
Svar
1
· Visningar
616
Senast: Ikcim
·
M
Hästvård Hej ! Jo jag undrar lite vad ni tvättar era hästar med , vad är bäst . :confused:
2
Svar
25
· Visningar
1 859
Senast: Mirre
·
K
Hästvård hur gör ni när ni tvätter eran häst? hur varmt vatten har ni? lägger ni på täcke efteråt? vilket schampo använder ni? skriv hur ni gör..
Svar
3
· Visningar
731
N
Hästvård Ska till kliniken igen för att kolla igenom hästen igen. Han var kollad innan jag köpte honom (för över tre månader sedan) men känns som...
Svar
10
· Visningar
1 288
Senast: Alexandra_W
·
E
Hästvård Hej! Lite historia: Köpte för drygt två år sen en f.d. travare som var ok vid vet.besiktning och fick hem hästen och efter två månader...
2
Svar
21
· Visningar
1 641
Senast: Express_Pearl
·
Foder & Strö Såg en granne som tömde gräsbehållaren från gräsklipparen in i sin hästhage. Hästarna åt detta. Kan det verkligen vara bra? Är det...
Svar
13
· Visningar
1 782
Senast: Balderum
·
Foder & Strö jag undrar hur många kg hö man kan ca räkna med på 1 ha åker?! finns det NÅGON riktlinje eller någon bra litteratur man kan läsa om...
Svar
3
· Visningar
974
Senast: Jacky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama