Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vet att många hävdar att det inte behövs, att behovet inte ökar under den tiden. Men vad kan då detta bero på? Hade en ponny för ngra...
Svar
6
· Visningar
957
Foder & Strö Ja, som rubriken lyder: finns det preparat som inte ska/bör blandas? Har stött på tillverkare av s k mineralstenar som påstår sig...
Svar
2
· Visningar
1 017
Hästvård Mitt fullblod har äntligen fått diagnos. Stressfraktur på höger fram, total boxvila i minst två månader, kalciumtillskott och schock...
Svar
4
· Visningar
938
Senast: LLaika
·
N
Hästvård En av hästarna i stallet jag jobbar är sned i korset, därmed också mer musklad på ena sidan. "Hovis" föreslog då att en sula på en cm...
Svar
8
· Visningar
1 502
Senast: Asa_S
·
L
Hästvård \"Min häst ska inte ha något vatten i hagen\" I mitt stall finns verkligen den värsta iq-måsen som finns. :smirk: Vi har klagat på att...
2
Svar
31
· Visningar
4 264
Senast: BuenoBull
·
M
Foder & Strö Vilken typ av vallfröblandningar lämpar sig bäst för hästhö? Varför? /M
Svar
1
· Visningar
960
Senast: Ikcim
·
B
Foder & Strö ja hur gör man, när man står där med 8 hektar gräsäng, perfekt bete, men man vill ha 6 hektar som bete (3 x 2 hektar växelbete) och 2...
Svar
4
· Visningar
858
Senast: BeastieBabe
·
M
Hästvård Någon som har erfarenhet av hasgalla? Min pålla fick hasgalla på båda bakbenen när hon var på inridning. Sen dess när jag fick hem...
Svar
9
· Visningar
4 538
Senast: MischaMir
·
Hästvård Vad vet ni om detta och hur brukar det yttra sig? Hur smittas de? / Maris
Svar
5
· Visningar
942
Senast: Maris_
·
Hästvård Vad är det & hur ser sådana ut?? Min häst skall skos med den sorten fram för att främja överrullningen. Tacksam för svar pga min...
Svar
1
· Visningar
888
Senast: paragon
·
P
Foder & Strö Har en släkting i norra Finland. På gården har det funnits hästar i många generationer. Hästarna är en finsk inhemsk ras, en...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 146
Senast: HubbNubb
·
I
Hästvård Min inackodering skadade ögat häromdan, det svällde upp rejält och rann lite, men försvann dan efter. Ägaren misstänkte att hon blivit...
Svar
5
· Visningar
2 099
Senast: Idka
·
Hästvård Vad innebär det när en travhäst får problem med x-plattan? (eller hur det nu stavas) :confused: Är det något som återkommer som ett...
Svar
5
· Visningar
2 629
Senast: seejii
·
B
Hästvård Snälla ni hjälp mig med råd. Har hittat min drömhäst, men han hade 1,5 på böjprovet på båda frambenen och så har han hela skor fram sk...
Svar
18
· Visningar
1 455
Senast: Tinen
·
J
Hästvård Har ni era hästar vaccinerade mot det?? Varför, varför inte? Vad kostar det att vaccinera mot det och hur många gånger är...
2
Svar
29
· Visningar
2 274
Senast: Reykur
·
Z
Hästvård Vi har våldsamt mkt fästingar och otyg..min förra häst hade dessutom Borrelia. Har alltid använt switch, och det hjälper! Men vågar jag...
Svar
2
· Visningar
885
Senast: Iglatjarn
·
Hästvård Kan man vaccinera hästen mot stelkramp, botulism och influensa på en och samma dag. Jag menar om man kan ge tredje sprutan för stelkramp...
Svar
3
· Visningar
610
Senast: linafina
·
S
Hästvård Finns det något man kan ge hästen (ätbart alltså) som motverkar uppkomsten av eksem på tex en importerad islandshäst som har stor risk...
Svar
9
· Visningar
840
Senast: Sweet
·
S
Hästvård :confused: Hur stort tror ni intresset är för ett hästspa?? Hästsimning,massör,hovslagare,mm. :banana: :banana: :bow:
Svar
7
· Visningar
1 732
Senast: ang
·
M
Foder & Strö Vart finns dem och vart kostar de? Känner mig som en nybörjare som inte vet det, men inga av de hästar som jag har skött om har någonsin...
Svar
4
· Visningar
941
Senast: Matilda_o_Bonita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama