Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Igår avmaskades hästarna (som vissa vet efter vikt-tråden..) och jag skulle rida ut m en kompis. Jag säger att idag har vi maskat alla...
Svar
2
· Visningar
1 010
Senast: domino
·
Z
Hästvård Jag har hittat någon form av ohyra i manen på mina hästar. Under tiden jag försöker få tag på en vet. så vänder jag mig till er...
Svar
6
· Visningar
1 048
Senast: Znozan
·
L
Foder & Strö Är det någon här som använt/använder "steel joint" Hur var det? Funderar på att ge det till pållan :)
Svar
2
· Visningar
755
Senast: ang
·
N
Hästvård Jag har sett flera som smörjer in sin hästs hovar med tjära utanpå hoven. Och min hovslagare sa häromdagen att tjära ska absolut inte...
2
Svar
20
· Visningar
3 363
Senast: Topolino
·
Hästvård Nu börjar jag hämta mig från chocken även om det tyvärr inte känns speciellt mycket bättre ute i den krassa verkligheten =/ Men något...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
10 497
Senast: skuggi
·
C
Hästvård Min häst har ju varit halt en längre tid och efter sju långa månader var han äntligen haltfri (6 maj). Vet och jag bestämde att jag...
2
Svar
20
· Visningar
1 892
Senast: Whalor
·
Foder & Strö Är det någon som ger/har gett sin häst linfröolja? Har ni märkt någon skillnad på pälsen eller något annat? Det ska vara bra för pälsen...
Svar
12
· Visningar
3 318
Foder & Strö ...men jag har alltid tagit analysproverna från redan "klara" balar. Kan jag ta prov direkt när han slagit på åkern? Alltså innan höet...
Svar
2
· Visningar
1 195
Senast: YorkWann
·
V
Hästvård Till en början kommer Frida tävlas och tränas BARFOTA. kommer rida 5-6 ggr i veckan.. Något bra tips för att hålla hovarna så hela som...
2
Svar
20
· Visningar
2 412
Senast: v_NiniZ_v
·
Hästvård Sa till en av betesgästerna igår att det är avmaskning nu i veckan. Han frågade vad jag ger min häst, alltså mängden. Jag sa: Så mycket...
2
Svar
32
· Visningar
2 295
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Ja imorrn kommer en kompis och slår gräset soom ska bli hösilage. Min fråga är då, kan man ta ett prov ur det slagna gräset för att...
Svar
1
· Visningar
635
Senast: Maxmax
·
K
Hästvård När jag varit ute och ridit, har min häst har vid flera tillfällen stannat till vid leriga ställen och ätit av leran. Vad kan det bero...
Svar
6
· Visningar
979
Senast: Matilda_o_Bonita
·
F
Hästvård Jag tog lite bilder på min hästs hovar igår och skulle vilja alla lite kommentarer av er om skoning m.m.. Bilderna är kanske inte...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
14 324
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Min pålle behöver lite mer hull. Går på bete dygnet runt så jag tog bort allt foder vilket inte var lyckat. Så nu har jag börjat fodra...
Svar
10
· Visningar
876
Senast: Mysaan
·
K
Hästvård Jag ska ta mig an en häst under några månader som inte har haft det så lätt med sin förra ägar. Hon har ex. inte vaccinerat honom i år...
Svar
1
· Visningar
603
Senast: shampiz
·
E
Hästvård Jag har en ettåring som är för smal över revbenen och bukig på ett sätt hon inte borde vara eftersom hon går på jättefint bete och...
Svar
8
· Visningar
4 354
Senast: Girasol
·
C
Foder & Strö Hur skall jag få min pålle att lägga på sig??? :confused: Han vill inte gå på bete, utan vill bara gå hemma och skrota. I våras när han...
2
Svar
37
· Visningar
2 432
Senast: Johanna_Jansson
·
Foder & Strö Korkad fråga men hur är det med hö kontra hösilage, viktmässigt? Om man gett 10 kilo hö per dag och i höst går över till hösilage, ska...
Svar
6
· Visningar
1 536
Foder & Strö nån som har erfarenhet av det fodret? (mer info http://www.ladugardsinrede.com/ ) låter ju jättebra, men det gör ju de flesta foder om...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: Sweet
·
Foder & Strö Hej! Enligt en person: Vit klöver är ej farligt för hästar endas lila... Stämmer det??
Svar
12
· Visningar
1 810
Senast: Egonson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama