Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag har en 9-årig travarvalack hemma i sommar, han håller på att sättas igång och är ganska musklefattig, dock annars i normal hull, mot...
Svar
12
· Visningar
1 168
Senast: Ciazon
·
Hästvård I dag sprang mitt sto och föl konstant i hagen. Full galopp eller trav. Så fort de stog still så hade de massa massa blinningar. De...
Svar
9
· Visningar
1 434
Senast: Tokmaja
·
N
Hästvård Är det någon som kan berätta om det för mig? Vad som är orsaken/orsakerna, behandling, eventuella men osv, så mycket Du kan... Mvh /...
Svar
0
· Visningar
1 826
Senast: NiitSirK
·
Y
Hästvård Vad är det för något? Det är så att jag hittat en häst som verkar perfekt för mig på alla sätt och vis (promenadhäst), men nu är det...
Svar
19
· Visningar
6 840
Senast: Lejonelle
·
R
Hästvård En häst i mitt stall svullnade för ca en månad upp ordentligt i sitt ben. Ägaren tillkallade veterinär som tittade på det och sa åt...
Svar
4
· Visningar
804
Hästvård När jag kom till stallet igår morse o skulle släppa ut hästen såg jag att han hade två sår mitt på ryggen, nästan ovanför virveln men...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 254
Senast: Mariika
·
Hästvård Varför kommer de? Alltså..kan man göra något för att det inte ska uppkomma så att säga? Hur lång tid brukar det ta innan en häs är...
Svar
18
· Visningar
2 342
·
M
Hästvård Hej! Jag har en häst på foder som vi misstänker har lösa benbitar. Hon har fått en galla på knäleden och går inte rent på det bakbenet...
Svar
6
· Visningar
1 045
·
Foder & Strö Pålle går på bete nu och vi har ingen möjlighet att ha en saltsten där ute. I perioder svettas han en del, och vi rider också på honom...
Svar
10
· Visningar
976
Senast: Lazio
·
Hästvård Finns det något tips på hur man får en "tappskohäst" att behålla dojorna på? Silvertejp? Karlssons klister? :D Kommer att behöva...
2
Svar
21
· Visningar
2 024
Senast: Corax
·
Hästvård En häst som går på bete i mitt stall idag var väldigt svullen i benen. Mer eller mindre alla ben verkar det som. Haltade inte direkt...
Svar
3
· Visningar
739
Senast: Maris_
·
H
Hästvård En kompis häst har blivit överbenig/överbent, men haltar inte och visar inte den minsta reaktionen om man klämmer jättehårt på den...
Svar
4
· Visningar
1 074
Senast: Madeleen
·
Hästvård Min strax 3-veckors fölunge är lite snorig. Dock ej allmänpåverkad,är tempad 3-4 ggr/dag i två dagar nu och hon är endast snorig i den...
Svar
1
· Visningar
1 248
Foder & Strö Finns det någon som ger B-vitamin året runt till sin häst eller är det bara under fällning/sättning? Varför/varför inte gör ni som ni...
Svar
16
· Visningar
1 445
Senast: godishanna
·
Hästvård Hästen är megahalt på höger bak men han är INTE varm eller svullen nånstans. Inte varm i hoven heller. Nåt man kan göra?
2
Svar
20
· Visningar
1 467
Hästvård Är helt borta på ämnet... :angel: Är dock spekulant på en häst, stor - 165 och tung, men med bra resultatrad. DOCK, han har haft...
Svar
7
· Visningar
4 735
Senast: Zandrah
·
G
Hästvård min hästs ena öga har blivit jätte svullet...samma visa som förra året de där förbaskade flugorna...jag har haft flug huva på henne...
Svar
1
· Visningar
549
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Vad kostar en saltsten på Granngården, av fyrkantig typ som man har i hagen?
Svar
7
· Visningar
987
Senast: Ankan
·
S
Hästvård Ok, nu försöker jag ladda lite bilder på min pålle. Han har haft ont i ryggen pga fel sadel. Har haft massör ute och nu är han nästan...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 063
Hästvård Vi har jätte mycket fästingar här i år och dom har en förkärlek till mina föl :mad: Är det någon som vet när man kan börja använda...
Svar
2
· Visningar
801
Senast: Zini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama