Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård Måste bara få skriva av mig lite, kanske någon som har varit med om något liknande? För ca 1½ månad sen så hämta vi en ponny som vi...
Svar
3
· Visningar
856
Senast: Fennifer
·
Foder & Strö å de är inte analyserat.. så nu behövs de hjälp... vart ska man skicka hur gör man... hade lyxen att få redan analyserat hö i förra...
Svar
3
· Visningar
791
Senast: Vitsippan
·
H
Hästvård Min häst har En del sprickor i hovarna, Vad ska ja göra ? Många säger att ja ska smörja med hovfett, visa säger att ja inte ska det...
Svar
10
· Visningar
2 809
Senast: Shettisar
·
B
Foder & Strö Den vanliga stora rundbalen med ensilage, vad väger en sådan ungefär?
Svar
12
· Visningar
2 557
Senast: Blixtra
·
F
Hästvård Hur stora är riskerna med det? Jag ska kanske göra artoskopi på hennes ena framben och hon är ju dräktig nu. Veterinären sa att det...
Svar
2
· Visningar
934
Senast: flaxe
·
H
Foder & Strö Jag fick precis tillbaks analysen på provet jag skickade in. Det var ganska torrt tyckte jag men analysen kom tillbaks med 57% TS. Låter...
Svar
5
· Visningar
809
Senast: Coffeaclub
·
G
Hästvård vet någon om det kanske finns någon slags massageolja för hästar eller är det bara den vanliga hederliga linimenten som man kan massera...
Svar
1
· Visningar
583
Senast: Lejonelle
·
L
Foder & Strö Sitter här och läser om foder och ser lite då och då rådet att ge hästen matolja.Varför ger man matolja?Vilka sorter kan man ge? Och i...
Svar
5
· Visningar
2 468
Senast: legolaspiggelin
·
Foder & Strö Ni som har unghästar runt 1,2 år gamla vad fodrar ni dom med? Vilka fodermedel och hur mycket? Fodrar ni med hösilage eller vanligt hö...
Svar
3
· Visningar
639
E
Hästvård Hej! Vet någon vad det kostar att ta ultraljud på senan på hästens framben om man gör det på klinik? Skulle bli tacksam om någon som...
2
Svar
25
· Visningar
7 199
Hästvård Hur gör ni nu undre sommaren då hästarnas hovar blir så torra. På min häst spricker strålen och typ faller bort :confused: vad kan...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 043
Senast: EmelieR
·
L
Foder & Strö Halloj alla glada!!! Jag har ett fullblodssto på 14 år som har blivit så otroligt fet nu under sommaren, de går ute mellan 8-19 varje...
Svar
9
· Visningar
928
Senast: daysi
·
J
Hästvård Min häst skoddes förra fredagen. I torsdags hade den tappsko BAK. Vet inte hur han lyckats men.... Jag kan ju spika dit den själv, men...
Svar
9
· Visningar
1 365
L
Foder & Strö ... så långt ögat kan se. Jag har väldigt mycket smörblommor i den ena hästhagen. Jag har för mig att dessa är giftiga, eller har jag...
Svar
19
· Visningar
3 519
Senast: jassen
·
G
Hästvård hästen har knottallergi och solexem och kliar bort man och svans. nu får han gå inne när knotten är ute som mest och ha...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: Gelix
·
Hästvård i stallet som vi har hästarna i finns det bara två hagar (den ena ska dock utökas) En relativt plan "fotbollsplans" hage utan nån...
Svar
2
· Visningar
698
Senast: _Runaway_
·
C
Hästvård Tips och råd om hur bäst sätta igång häst efter inflammation i bakknä? Vad sliter mest? Hur ofta ska hästen arbetas? Under ryttare eller...
Svar
2
· Visningar
772
Senast: Cillavan
·
Hästvård Funderat på detta fram och tillbaka. En del har kanske en häst, vill flytta ut på landet, hittar hus men ska ha sällskap till sin...
Svar
10
· Visningar
1 814
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Jag har Switch på min häst, men ser att hon blir biten under magen och på juvret ändå. Vad är bra att smörja med där? Antar att det...
Svar
10
· Visningar
1 554
Senast: skuggi
·
T
Hästvård Kastrerade min alldeles nya 5-åring för tio dagar sedan. Allt gick bra, liggande på klinik följt av 5 dagars boxvila och sedan ut i...
Svar
7
· Visningar
3 345
Senast: legolaspiggelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix