Sv: ultralljud på sena
Undersökningen går till så att först rakar dom hästens ben, tvättar rent och ger lugnande om det behövs.
Sen så får man gå in i ett rum, dom släcker ner och sen så går dom igenom hela benet med ultraljudet och kollar efter ovanligheter.
Jag fick papper på vad som exakt gjordes med henne, lugnande medel hon fick, mängd, vad som var fel, hur jag ska gå till väga osv.
Sånt beror juh på vilken klinik man åker till, det varierar.
MVH Frida
Snobben skrev:Ja ,tror det är ett bra sätt att kolla!
Men det går nog inte på försäkringen när det mer är hälsokoll,självrisken är väl på 1800:- tror jag va?(Agria)så om man nöjer sig att kolla frambenen bara(fast lite dumt & inte kunna se alla)så blir det ju samma pris ungefär.
Ja det är bara till & börja spara!Suck...
Hur går undersökningen till?Fick du papper på hur det visade eller sa dom bara att det är si eller så?
Undersökningen går till så att först rakar dom hästens ben, tvättar rent och ger lugnande om det behövs.
Sen så får man gå in i ett rum, dom släcker ner och sen så går dom igenom hela benet med ultraljudet och kollar efter ovanligheter.
Jag fick papper på vad som exakt gjordes med henne, lugnande medel hon fick, mängd, vad som var fel, hur jag ska gå till väga osv.
Sånt beror juh på vilken klinik man åker till, det varierar.
MVH Frida