Torra hovar

Sv: Torra hovar

Tänk dig att du går till frissan och klagar över att du har torrt och sprött hår och att hon då säger att vi lägger ditt hår i vatten i 30 minuter så det får dra in fukt??!!!eller?

Jag har fått tipset av min hovslagare att ställa hovarna i små vattenbaljar och låta hästen stå så en stund varje dag. Eller bara spola vatten på hovarna men det går ju åt en hel del vatten då...

kenneth skrev:
Tänk dig att du går till frissan och klagar över att du har torrt och sprött hår och att hon då säger att vi lägger ditt hår i vatten i 30 minuter så det får dra in fukt??!!!eller?
Jag tycker du har fantastiskt bra jämnförelser :smirk:

jaaa så använder de flesta shampo(till för torrt hår) till sina torra spröda naglar då eller :crazy:

JAg har också provat med denna leran. Även haft hästen stående med easyboots och hällt vatten i dom medans han äter hö... Ett bra tips till alla som itne har hästar som står snällt i sina vattenbad.. hihi...
Fast bootsen tillför fukt under en längre tid och är mkt enklare. Doppa dom i en spann vatten en gång om dagen och den är blöt nästan halva dygnet. Gör du det på kvällen är det allra bäst. Då är hoven fuktig till fram på dagen.

Dessutom kratsar jag inte hovarna innan han ska stå i sin spånbox... Bättre med båda haglera och ridhusgrus... hihi...

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
860
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
745
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 604
Senast: super
·
Hästvård Undrar hur ni brukar rykta hästen inför ett vanligt ridpass? Får en känsla av att alla gör olika och ridskolor lär även ut olika så...
2
Svar
25
· Visningar
2 488
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve