Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Hur mäter man om man vill veta hur stor en ettåring blir som vuxen? Stallägaren har ett halvblod som är exakt ett år nu, och det vore...
Svar
5
· Visningar
1 316
Senast: grimman
·
P
Foder & Strö Hej! "Olämpligt att blandas med pelleterat foder." Så står det på Biofarmabs faktablad om FiberPlex. Är det någon som vet varför...
Svar
3
· Visningar
1 149
Senast: gylle
·
Hästvård och vart köper man det billigast? Hur mycket ska man ge till en 600kg/häst?
Svar
3
· Visningar
1 311
Senast: pys1
·
M
Foder & Strö ...som tränas ca 3-4 timmar i veckan, blandat med promenader, körning, longering. (när gräset är slut i höst och hon står inne). Vad...
Svar
1
· Visningar
515
Senast: arabia
·
Foder & Strö Fisklever? animaliska produkter till häst? nu får ni berätta.. Själv tvivlar jag på att det är bra.. varför ger man Fodertran, är det...
Svar
15
· Visningar
3 458
Senast: jea78
·
Hästvård Medryttarhästen (ett halvblod) har mycket dåliga fötter, och går därför sedan ett halvår barfota bak och med flappskor fram. För någon...
Svar
2
· Visningar
724
Senast: Mabuse
·
B
Hästvård 19.30 - kom till stallet & skulle ta in hästen från betet. möts av en hängig & seg häst. får knappt ut honom ur hagen, han går stappligt...
2
Svar
27
· Visningar
2 475
Senast: Tinen
·
K
Foder & Strö Jag läste i en tidningsartikel i en av våra hästtidningar för något år sedan att de hade testat sej fram till att hästar blir glupskare...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: Rolle
·
K
Hästvård Jag har en femgångsislandshäst. När jag var hos veterinären för en vrickning på vä bak upptäckte de även en hälta på vä fram. Jag har...
Svar
2
· Visningar
847
Senast: knasan
·
Hästvård Har gjort träckprov på hästarna och det hittades 300 EPG blodmask. Ska nu avmaska och tänkte använda mig av ett Ivermectin-preparat. Om...
Svar
4
· Visningar
826
Senast: Magdalena
·
S
Hästvård :cry: Undrar om någon av er har varit med om att er valack fått penissten. alltså en slags vitt hårt stenbildning vid själva...
Svar
7
· Visningar
8 626
Senast: mackan
·
Hästvård Var till ATG med min pålla idag. Ett återbesök pga kotledsinflammation. Eftersom pållan inte var bra vid detta återbesöket så röntgades...
Svar
0
· Visningar
2 650
Senast: lizzie
·
Hästvård Vad är skillnaden mellan röda, gula och orangea fästingarna och de svarta och gråa :confused:?
Svar
12
· Visningar
10 702
Senast: tio-i-tre
·
C
Hästvård Jag sålde min dotters C-ponny i april och köpte istället en liten häst till henne. Nu två månader senare står vi här med två hästar i...
Svar
4
· Visningar
1 483
Senast: tess71
·
Hästvård Jag vet absolut inte vad vi ska göra med vår pålle längre. Han slänger skor till höger och vänster, främst då när vi galopperar. Det är...
2
Svar
37
· Visningar
3 048
Senast: sjoberga
·
H
Hästvård Min häst hade jättestora problem med sin svåra klåda i man och svans. Hon började klia sig i April till Oktober och vägrade att vara ute...
Svar
1
· Visningar
796
Senast: hejzan
·
A
Hästvård Undrar hur mycket käken ändrar sig under fölens uppväxt. Såg ett 3 månaders föl som har ett underbett och där ägaren sa att det kommer...
Svar
13
· Visningar
3 032
Senast: annele
·
B
Hästvård Är det verkligen så att lagen om att man måste ha pass träder i kraft 1 Januari 2006, men lagen om att man måste ha pass för att slakta...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 659
Hästvård Vattnet i vårat stall har varit jättekonstigt de 2 senaste dagarna. Har varit riktigt brunfärgat, det trodde vi kunde bero på rost? Men...
Svar
5
· Visningar
850
Senast: Pigalle
·
M
Foder & Strö nu har första skörden av årets hö kommit in på höloftet & det såg riktigt fint ut & doftade verkligen helt underbart. :) nu ska vi bara...
Svar
3
· Visningar
740
Senast: hästig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix