pass vid slakt?

Sv: pass vid slakt?

Nej det behövs inte.
Det får du fråga den behandlande veterinären om. En del av förklaringen får du i mitt inlägg nr 23.
PL

men om man inte ska slakta då?? jag ska inte slakta min totta när hon dör utan hon ska bli begraven i en djurkyrkogård=)
Måste man ha pass för att överhuvudtaget få avliva en häst?? tycker de är trams detta... vi som har hästar över 24 borde inte behöva skaffa pass.. har ju hänt massor av gånger att hästen hinner dö av ålder innan passet kommer :crazy:

Utan pass blir det fråga om avlivning och destruktion, vilket kommer att kosta dej pengar, du får betala för bådadera.

Låter helt sjukt.... om man har vet vård försäkring på sin gamla häst ska inte detta täcka då?? eller gör de inte de bara för man inte har pass på hästen???

Då kommer ju folk börja avliva sina djur själva och bränna upp de själva..... va fan är sammhället på väg?? tänk om man har en gammal häst på 35 år inte fan tänker man då lägga ner flera 100 uppemot 1000:- för nått man inte har nytta av och man inte vet im hästen lever innan man ens får ut passet :mad:
jag kan förstå detta med att alla häsatr födda 2000 och senare ska ha pass.ELLER om man har häst född tidigare men vill tävla utomland eller SM/högre ska införskaffa pass men annars... trams

nu gällde frågan om man ska slakta, för det finns folk som slaktar sina hästar och låter köttet gå till livsmedeln även om DU inte tänker göra det med din häst..

frågan var min, inte din..

Jag frågade en sak här med. :) .. man får fråga... om man inte frågar får man inge veta...=)

Du behöver inte vara så sur.... :crazy:

Jag sa inte att jag var anti mot de som slaktar hästen till hästkött.. jag ÄTER hästkött.. jammi jammi :d
Men MIN häst ska inte till kött iaf... men om andra vill de så är de okej.. :)

Läs hela tråden innan du vräker ur dig en massa. Nej en gång till du behöver inte pass för avlivning o destruktion.
Vanlig veterinärvård täcker inte avlivning o destruktion, Agrias utökade gör det.
Ditt "låter helt sjukt" var inte helt klart vad det syftade på.
PL

jag tänker högt så jag vräker inte ut mig till någon.. sorry om de lät så :D

Men jagg tycker iden om att de äldre hästarna ska behöva ha pass... de ska inte ut å tävla

Du kan ju börja läsa igenom dina inlägg för att se hur de tar sig ut annars kanske de säger lite väl mycket om ditt sätt att tänka.
Passen har inget direkt med tävling att göra. Läs inlägg 35!"
PL

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
946
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 384
Senast: Blyger
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 380
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve